Πέντε τρόποι για να διατηρείτε το στρώμα του κρεβατιού σας καθαρό!

Πέντε τρόποι για να διατηρείτε το στρώμα του κρεβατιού σας καθαρό!

Το στρώμα του κρεβατιού μας είναι ένα από τα πιο σημαντικά αντικείμενα που υπάρχουν στο σπίτι μας. Μπορείτε να παρατείνετε τη διάρκεια ζωής του και να είστε απολύτως βέβαιοι ότι είναι καθαρό και δεν κρύβει κινδύνους για την υγεία σας.

Για να κοιμόσαστε ήσυχοι χωρίς την παρέα των ακάρεων, σας παραθέτουμε τις παρακάτω συμβουλές:

  • Αξιοποιήστε τον ήλιο και τον καθαρό αέρα

Μια φορά το τρίμηνο βγάλτε το στρώμα σας έξω στο μπαλκόνι, για να το δει ο ήλιος και να αεριστεί καλά. Αν δεν μπορείτε να το βγάλετε έξω, μπορείτε να το αερίζετε καθημερινά για 30 λεπτά αφού ανοίξετε τα παράθυρα.

Αυτό βοηθάει να απομακρυνθεί η υγρασία, κυρίως κατά τη διάρκεια του Χειμώνα, που είναι και βασική αιτία κακοσμίας του στρώματός σας.

  • Καθαρισμός με μαγειρική σόδα

Όταν αλλάζετε σεντόνια, την ώρα που έχετε ξεστρώσει τελείως το κρεβάτι σας κι έχετε βγάλει και το κάλυμμα του στρώματος, απλώστε μαγειρική σόδα στην επιφάνεια του στρώματος. Αφήστε την σόδα απλωμένη για μια,δυο ώρες και μετά καθαρίστε καλά το στρώμα σας με την ηλεκτρική σκούπα. Ακριβώς όπως στο ψυγείο σας, η μαγειρική σόδα ενεργεί ως μαγνήτης των μυρωδιών.

Ένα μείγμα, επίσης από μαγειρική σόδα και λάδι λεβάντας είναι όλα όσα χρειάζεστε για να φρεσκάρετε το στρώμα ύπνου μία ή δύο φορές το χρόνο. Αφήστε το μείγμα να ενεργήσει για μία-δύο ώρες και μετά καθαρίστε σχολαστικά το στρώμα με την ηλεκτρική σκούπα και το ειδικό μικρό βουρτσάκι της.

  • Καθαρά σεντόνια

Όταν πλένετε τα σεντόνια σας, κάντε το στις όσο το δυνατόν πιο υψηλές θερμοκρασίες νερού. λέγχοντας πάντα τις οδηγίες πλυσίματος στις ετικέτες των σεντονιών) Έτσι θα μπορέσετε να σκοτώσετε τους μικροοργανισμούς που αναπτύσσονται στα σεντόνια του κρεβατιού. Σιδερώστε τα καλά πριν τα στρώσετε, για τον ίδιο ακριβώς λόγο, Βεβαιωθείτε ότι είναι απολύτως στεγνά.

  • Προληπτικά μέτρα

Καλύψτε το στρώμα σας με ένα βαμβακερό κάλυμμα, που θα βοηθήσει στην προστασία του στρώματός από την μυρωδιά του σώματός σας (ιδρώτας κ.λ.π.). Μπορείτε να το πλένετε εύκολα κι έτσι να διατηρείτε το στρώμα σας πάντα πιο καθαρό και φρέσκο.

Όσο προσεκτικοί κι αν είμαστε, μπορεί κάποια στιγμή να λερωθεί το στρώμα. Αμέσως πρέπει να απορροφήσουμε όση περισσότερη υγρασία με μία πετσέτα ή ένα χαρτί και στη συνέχεια θα απλώσουμε μαγειρική σόδα. Ανάλογα με το μέγεθος του λεκέ μπορούμε να αφήσουμε τη σόδα να δράσει ακόμα και όλη τη νύχτα, αλλά θα απομακρύνει και τις οσμές και την υγρασία.

  • Το γύρισμα του στρώματος

Γνωρίζουμε ότι είναι μια επίπονη δουλειά, η οποία δύσκολα μπορεί να γίνει από ένα μόνο άτομο. Είναι όμως απαραίτητο, τουλάχιστον κάθε 6 με 8 εβδομάδες, να γυρνάμε το στρώμα. Έτσι δεν υφίσταται την πίεση του σώματός μας μόνο από τη μία πλευρά και δεν«βουλιάζει» με τον καιρό.

Το καλύτερο γύρισμα είναι το λεγόμενο «διπλό», δηλαδή δεν γυρνάμε μόνο το στρώμα κατά πλάτος, αλλά και κατά μήκος. (Π.χ. αν η ταμπέλα του στρώματός μας ήταν στο κάτω δεξιό μέρος του κρεβατιού μετά το γύρισμα πρέπει να βρίσκεται στο πάνω αριστερό)

Η σημασία των καθαρών σεντονιών:

Το στρώμα έχει άμεση επαφή με τα σεντόνια μας. Ενδεχομένως να “κληρονομά” μικροοργανισμούς από αυτά, αν δεν πλένονται στην υψηλότερη δυνατή θερμοκρασία και δεν σιδερώνονται καλά. Φροντίζουμε, λοιπόν, για καλό πλύσιμο και σιδέρωμα των σεντονιών, όχι μόνο για την καλή εμφάνιση του κρεβατιού, αλλά και για την υγιεινή του.

Μία φορά στους τρεις-τέσσερις μήνες οφείλουμε να βγάζουμε το στρώμα στο μπαλκόνι και να το εκθέτουμε στον ήλιο και τον αέρα. Επίσης δουλειά που απαιτεί αρκετή δύναμη και συνεπάγεται ταλαιπωρία, αλλά απαραίτητη για να απομακρυνθεί η υγρασία.

Ακόμα κι αν δεν μπορούμε να μεταφέρουμε το στρώμα στο μπαλκόνι, πρέπει να το ξεστρώνουμε και να ανοίγουμε καθημερινά τα παράθυρα , ώστε να αερίζεται σωστά και να εκτίθεται στον ήλιο. Το φως το ήλιου λειτουργεί σαν ένα φυσικό απολυμαντικό!

Πηγή

Δείτε όλες τις εκδηλώσεις του μήνα

Εγγραφείτε στο Newsletter της Εναλλακτικής Ατζέντας
Επιλέξτε το παρακάτω κουτί και πατήστε "Εγγραφή"

Προσεχείς Εκδηλώσεις

Πε 24
Σα 26
Σεπ 14

Πρόγραμμα πιστοποίησης Coach HeartMath®

Σεπτέμβριος 14 @ 10:00 - Σεπτέμβριος 16 @ 18:00
Σεπ 22

Yoga και Διαλογισμός στο Βουνό των Θεών, Παλαιός Παντελεήμονας, Όλυμπος

Σεπτέμβριος 22 @ 19:00 - Σεπτέμβριος 24 @ 20:00
Ελλάδα
Σεπ 23

Fascial Fitness – Εισαγωγικό Σεμινάριο

Σεπτέμβριος 23 - Σεπτέμβριος 24
Αθήνα