Όταν κάποιος φέρεται με αγένεια απέναντί σας, είναι δύσκολο να μην ταραχτείτε. Η αρχική σας αντίδραση συχνά είναι μια απότομη, νευρική απάντηση. Εντούτοις, αν αντισταθείτε στον πειρασμό, αν δεν χάσετε τον αυτοέλεγχό σας και δεν θυμώσετε, έχετε τη δυνατότητα να απαντήσετε στα ακατάλληλα σχόλια χωρίς να πέσετε στο επίπεδο του συνομιλητή σας.
Παρακάτω προτείνουμε πέντε πολύ απλές φράσεις που μπορούν να αφοπλίσουν τους αγενείς ανθρώπους στη στιγμή.
«Ευχαριστώ»
Το «σ’ ευχαριστώ» μπορεί να φαίνεται σαν μια απλή φράση, αλλά θα εκπλαγείτε ανακαλύπτοντας πόσο γρήγορα μπορεί να αλλάξει την πορεία της συζήτησης. Το «σ’ ευχαριστώ» είναι μια φράση που συχνά χρησιμοποιούμε για να δείξουμε εκτίμηση, αλλά αν την πείτε σε κάποιον που είναι αγενής απέναντί σας, μπορεί να τους δείξει ότι δεν είστε θυμωμένοι μαζί τους. Οι αγενείς άνθρωποι απολαμβάνουν να προκαλούν θυμό στους άλλους. Αν καταφέρετε όμως να μείνετε ευγενικοί, σημαίνει ότι αναγνωρίζετε την αγένεια του συνομιλητή σας και έχετε επιλέξει να μην επιτρέψετε στη συμπεριφορά του να σας επηρεάσει.
«Έχεις δίκιο»
Οι περισσότεροι άνθρωποι δυσκολεύονται να αποδεχτούν την άποψη του άλλου. Αν τύχει να υπάρχει ένα ποσοστό αλήθειας σε αυτό που σας έχει εκφράσει ο συνομιλητής σας, χρησιμοποιήστε αυτή τη φράση και θα σταματήσει την πορεία της αγένειάς του. Η συζήτηση θα λήξει απότομα και αυτό σημαίνει ότι θα έχει λιγότερες πιθανότητες να καταλήξετε σε καυγά.
«Αυτό που λες με πληγώνει»
Αν θέλετε να αντιμετωπίσετε τον συνομιλητή σας, θα χρειαστεί να του εξηγήσετε ότι σας πληγώνει. Ορισμένες φορές, αυτός είναι ο καλύτερος τρόπος να του γνωστοποιήσετε ότι δεν σας αρέσει αυτό που λέει και ότι σας προσβάλλει. Σε ορισμένες περιπτώσεις, μπορεί να μην αναγνωρίζουν ότι τα λόγια τους σας επηρεάζουν, οπότε αν υπερασπιστείτε τον εαυτό σας, μπορεί να επιλέξουν να διορθώσουν τη συμπεριφορά τους και να ζητήσουν συγγνώμη. Χρησιμοποιώντας αυτή τη φράση θα μπορούσε επίσης να σας προστατεύσει από ακατάλληλες και αγενείς υποδείξεις στο μέλλον.
«Πιστεύω ότι η συζήτηση χρειάζεται να λήξει εδώ»
Δυστυχώς, οι αγενείς άνθρωποι δεν νοιάζονται για το ποιον πληγώνουν. Αν τους γνωστοποιήσετε τα συναισθήματά σας, αλλά και πάλι δεν σταματήσουν, αυτή η φράση θα το καταφέρει. Η χρήση αυτής της φράσης θα τους δείξει ότι δεν σας αρέσει πια αυτή η συζήτηση και ότι δεν θέλετε να ανεχτείτε πια την αγενή συμπεριφορά τους. Καλώς εχόντων των πραγμάτων, το άλλο άτομο θα σκεφτεί δύο φορές αν θα επαναλάβει κάτι προσβλητικό την επόμενη φορά.
«Πάντα έχεις κάτι αρνητικό να πεις, έτσι δεν είναι;»
Αυτή η φράση θα βοηθήσει επίσης το άλλο άτομο να αξιολογήσει τη συμπεριφορά του να σκεφτεί τα λόγια που βγαίνουν από το στόμα του. Στρέφοντας την προσοχή του στο γεγονός ότι συχνά απαντούν αρνητικά, τονίζετε την αρνητική συμπεριφορά του και αυτό θα τους βοηθήσει να αλληλεπιδρούν θετικότερα στο μέλλον.
Δήμητρα Ιωάννου