Το 2020 αναμένεται να κυκλοφορήσουν στους Ευρωπαϊκούς δρόμους, τα πρώτα αυτοκίνητα χωρίς οδηγό, φέρνοντας επανάσταση στην ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία.
Τα αυτόνομα οχήματα που μέχρι πριν λίγο, αποτελούσαν μόνο προϊόν πιλοτικών εφαρμογών, όπως έγινε πριν τρία χρόνια στην πόλη των Τρικάλων ή φαινόταν ότι μπορούν να κινηθούν, μόνο μέσα στο πλαίσιο επιστημονικών δοκιμών, θα κυκλοφορούν πλέον, στους δρόμους των ευρωπαϊκών πόλεων.
Τα οχήματα που για την ώρα, βρίσκονται σε δοκιμαστικό στάδιο, αναμένεται να εμφανιστούν στην αγορά μεταξύ του 2020 και 2030, ενώ τα εντελώς αυτοματοποιημένα, αναμένεται να κυκλοφορήσουν μετά το 2030. Παράλληλα και μέχρι το 2022 υπολογίζεται ότι θα επιτευχθεί η πλήρη συνδεσιμότητα, όλων των νέων οχημάτων.
Ευροβουλευτές, ζητούν να ενισχυθεί η οδική ασφάλεια και να χρηματοδοτηθεί η ευρωπαïκή αυτοκινητοβιομηχανία, καθώς όπως αναφέρεται σε έκθεση του Ευρωκοινοβουλίου, η αύξηση της αγοράς των αυτόνομων οχημάτων, θα δημιουργήσει κέρδη 620 δις ευρώ για την αυτοκινητοβιομηχανία της ΕΕ μέχρι το 2025 και 180 δις ευρώ για τον κλάδο ηλεκτρονικής ενώ παράλληλα, θα δημιουργηθούν, πολλές νέες θέσεις εργασίας.
Να σημειωθεί ότι, η Ευρώπη κατέχει το 23% της παγκόσμιας παραγωγής αυτοκινήτων κα περίπου το 72% της εσωτερικής μεταφοράς εμπορευμάτων στην ευρωπαϊκή ήπειρο και η πλήρης ανάπτυξη των τεχνολογιών διασυνδεδεμένων και αυτοματοποιημένων οχημάτων, θα έχει ουσιαστικό αντίκτυπο στην ευρωπαϊκή οικονομία, εκτός από το πλήθος ευκαιριών που θα δημιουργήσει σε τομείς όπως είναι η ασφάλιση, η συντήρηση και η επισκευή.
Σε ό,τι αφορά στην οδική ασφάλεια και δεδομένου ότι υπολογίζεται πως στο 95% των τροχαίων ατυχημάτων στην ΕΕ υπάρχει ανθρώπινο σφάλμα, με πολύ υψηλό κόστος σε ανθρώπινες ζωές κάθε χρόνο, αναμένεται ότι η χρήση μη επανδρωμένων αυτοκινήτων και φορτηγών, θα βελτιώσει την οδική ασφάλεια και θα μειώσει σημαντικά τον αριθμό των ατυχημάτων.
Επίσης, οι τεχνολογίες αυτές, εκτιμάται ότι θα περιορίσουν την κυκλοφοριακή συμφόρηση, θα δώσουν τη δυνατότητα σε άτομα που δεν μπορούν να οδηγήσουν, να μετακινούνται, όπως για παράδειγμα, τα άτομα με κινητικά προβλήματα ή ηλικιωμένοι ενώ παράλληλα, θα βοηθήσουν στην καταπολέμηση της εκπομπής αερίων του θερμοκηπίου και των ατμοσφαιρικών ρύπων.
Μέχρι το 2020, πολλά έχουν ακόμα να υπολογιστούν και να ληφθούν υπόψη, αφού τα οχήματα χωρίς οδηγό, θα χρησιμοποιούν τους ίδιους δρόμους με τα συμβατικά αυτοκίνητα, τους πεζούς και τους ποδηλάτες και είναι επιβεβλημένα, τα κατάλληλα μέτρα ασφαλείας καθώς και η εναρμόνιση των κανόνων οδικής κυκλοφορίας, σε επίπεδο ΕΕ.