Οι άνθρωποι νιώθουν μια ακατανίκητη υποσυνείδητη παρόρμηση να ανταποδώσουν σε αυτόν που δίνει, κάτι ίσης αξίας με αυτό που τους δόθηκε. Αν σε κάποιον αρέσει αυτό που θα του δώσετε, θα θελήσει να σας το ανταποδώσει, δίνοντάς σας ή κάνοντας για εσάς κάτι που θα σας ευχαριστήσει.
Για παράδειγμα, αν ένα άτομο λάβει μια κάρτα από κάποιον στον οποίο δεν είχε στείλει ποτέ κάρτα, θα αισθανθεί την ανάγκη να προσπαθήσει να απαντήσει όσο πιο γρήγορα μπορεί.
Όταν κάνετε μια χάρη σε κάποιον, συνήθως θα ψάξει μια ευκαιρία να σας την ανταποδώσει. Αν του κάνετε ένα κομπλιμέντο, όχι μόνο θα σας συμπαθήσει, αλλά και θα προσπαθήσει να σας την ανταποδώσει.
Ωστόσο, αν δείχνετε κάπως επιφυλακτικός ή απόμακρος, θα σας εκλάβουν ως μη φιλικό και δεν θα σας συμπεριφερθούν φιλικά.
Αν δείξετε περιφρόνηση ή απόρριψη, θα σας θεωρήσουν αγενή και θα σας φερθούν αναλόγως. Αν τους προσβάλλετε, θα νιώσουν την επιθυμία να ανταποδώσουν την προσβολή.
Αν εκπέμπετε κάτι θετικό, θα λάβετε, κάποια στιγμή, κάτι θετικό σε ανταπόδοση.
Ωστόσο, αν εκδηλώσετε αρνητική συμπεριφορά, θα λάβετε σε ανταπόδοση κάτι επίσης αρνητικό, αλλά σε μεγαλύτερο βαθμό και πολύ πιο έντονα.
Πρόκειται για Νόμο της Φύσης που σπάνια διαψεύδεται.
Για να είστε δημοφιλής, πάντοτε να κάνετε τους ανθρώπους να νιώθουν πιο σημαντικοί από εσάς για κάτι.
Αν συμπεριφέρεστε σαν να είστε ανώτερος, τότε αυτοί θα νιώσουν κατώτεροι ή θα ζηλέψουν. Αυτό είναι κάθε άλλο παρά εποικοδομητικό για τη δημιουργία θετικών σχέσεων.
Για παράδειγμα, κάθε φορά που θα σας σερβίρουν ένα εξαιρετικό γεύμα σε ένα εστιατόριο ή ένας υπάλληλος σε κάποιο κατάστημα θα σας ρωτήσει πώς είστε ή η καθαρίστρια του αεροδρομίου θα πάρει από μπροστά σας τα βρόμικα πιάτα, χαμογελάστε και ευχαριστήστε τους οπωσδήποτε για την ευγένειά τους.
Όταν κατανοήσετε και αποδεχτείτε αυτά τα τρία βασικά στοιχεία, θα εκπλαγείτε με τη δύναμη της επιρροής που θα έχετε αποκτήσει πάνω στους άλλους.
Απόσπασμα από το βιβλίο των Allan & Barbara Pease «Χαρισματική Προσωπικότητα; Πανεύκολο!» από τις εκδόσεις Ιβίσκος