Για να ζητήσεις καθοδήγηση χρειάζεται να έχεις μια ειλικρινή, ανοιχτή καρδιά. Κάποιοι άνθρωποι κάνουν το λάθος να μη ζητούν καθόλου και άλλοι πάλι απαιτούν με υπεροψία εκείνο που δεν είναι ικανοί να δεχτούν.
Αυτό το έζησα πολλές φορές όταν έδινα μια σειρά διαλέξεων σε όλη τη χώρα για το βιβλίο μου “Psychic Pathway”. Σε δύο περιπτώσεις με πλησίασαν κάποιοι άνθρωποι και μου είπαν: «Θέλω ένα δάσκαλο από εκείνους που είχες εσύ. Πώς μπορώ να έρθω σε επαφή μαζί τους;»
Όταν τους εξήγησα πως και οι δύο είχαν πεθάνει πριν αρκετά χρόνια και ότι δεν είχα προσωπική γνωριμία με άλλους μεγάλους δασκάλους που θα μπορούσα να τους συστήσω, αγανάκτησαν.
«Γιατί όχι; Αυτή δεν είναι η δουλειά σου;» ρώτησε απαιτητικά ένας νεαρός. Μια άλλη γυναίκα θύμωσε πάρα πολύ και με κατηγόρησε ότι δεν ήθελα να της συστήσω κάποιον επειδή ήμουν εγωίστρια.
Όταν ρώτησα εκείνους τους ανθρώπους για τα βήματα που είχαν κάνει ώστε να προετοιμαστούν για έναν τέτοιο δάσκαλο με κοίταξαν και οι δυο απορημένοι.
«Τι εννοείς;» ρώτησαν.
Τους απάντησα με την εξής ιστορία:
Υπήρχε κάποτε ένας νέος άντρας που είχε ακούσει για κάποιον άγιο δάσκαλο που ζούσε σε μια απόκρημνη κορυφή πάνω στα Ιμαλάια. Ο άνθρωπος εκείνος μπορούσε να διδάξει τη φώτιση. Επιθυμώντας να μάθει, ο νέος έκανε το μακρινό ταξίδι και τελικά έφτασε στην καλύβα του δασκάλου. Χτύπησε την πόρτα και φώναξε ότι επιθυμούσε τη φώτιση.
Ο δάσκαλος άνοιξε και αφού τον κοίταξε από πάνω μέχρι κάτω, του έκλεισε την πόρτα κατάμουτρα χωρίς να πει κουβέντα. Κατάπληκτος και θυμωμένος ο νέος έφυγε, αλλά μετά από δύο μέρες ξαναγύρισε. Χτύπησε δυνατά την πόρτα του δασκάλου φωνάζοντας: «Ξόδεψα ένα σωρό λεφτά για να έρθω ως εδώ! Είμαι έτοιμος να φωτιστώ!»
Η πόρτα έμεινε κλειστή.
Πέρασαν άλλες τρεις μέρες. Ο νεαρός ξαναγύρισε, βρόντηξε την πόρτα και φώναξε: «Τι σόι δάσκαλος είσαι εσύ; Εγώ λέω πως δεν θέλεις να με διδάξεις επειδή είσαι κάλπικος!»
Για μια ακόμη φορά αντιμετώπισε μια κλειστή πόρτα και απόλυτη σιωπή.
Πέρασαν εβδομάδες και κάθε μέρα ο νέος ξαναγύριζε και προσπαθούσε να κάνει το δάσκαλο να τον δεχτεί. Τελικά, κάποια μέρα, παρακάλεσε τον δάσκαλο να τον διδάξει. Η πόρτα του δασκάλου συνέχισε να παραμένει κλειστή.
Οι εβδομάδες έγιναν μήνες χωρίς ο νέος να καταφέρει τίποτε. Κάποια μέρα, ενώ ετοιμαζόταν να κάνει στροφή και να φύγει από την κλειστή πόρτα, ο δάσκαλος βγήκε έξω και άρχισε να κατηφορίζει το μονοπάτι. Έκπληκτος ο νέος έτρεξε κοντά του και άρχισε να του μιλάει τραυλίζοντας καθώς περπατούσε πλάι του.
«Σε παρακαλώ, δάσκαλε, συγχώρεσέ με. Σου ζητώ ειλικρινά συγνώμη για την αγένεια μου. Η επιθυμία μου είναι πολύ ειλικρινής. Πες μου μόνο τι πρέπει να κάνω». Συνέχισε να του μιλάει χωρίς σταματημό. Όλη εκείνη την ώρα ο δάσκαλος ήταν σιωπηλός.
Διαβάστε επίσης: Τα 6 στάδια που περνάμε για να βρούμε τον σκοπό μας
Κάποια στιγμή πλησίασαν σε ένα αφρισμένο ποταμάκι. Ο νέος συνέχισε να μιλάει και ξαφνικά ο δάσκαλος τον άδραξε από το κολάρο του πουκαμίσου του, τον έσπρωξε στην όχθη και του έχωσε το κεφάλι μέσα στο νερό.
Ο νέος άρχισε να παλεύει με όλη του τη δύναμη, αλλά ο δάσκαλος ήταν δυνατότερος και συνέχισε να του κρατάει το κεφάλι κάτω από το νερό. Τελικά ο νεαρός συγκέντρωσε όλη του την ενέργεια και τινάχτηκε έξω από το νερό σαν ελατήριο.
Αποσβολωμένος φώναξε στον δάσκαλο: «Μα τι κάνεις; Τρελάθηκες;» Ο δάσκαλος χαλάρωσε τη λαβή του και γέλασε σιγανά. «Όταν ποθείς την καθοδήγηση με την ίδια λαχτάρα που ποθούσες να ανασάνεις πριν από μια στιγμή, τότε ίσως να είσαι έτοιμος να τη δεχτείς».
Η πνευματική καθοδήγηση είναι σαν μια πανέμορφη συμφωνία που εκπέμπεται από ένα ραδιοφωνικό σταθμό.
Η εκπομπή είναι για όλους, αλλά για να την ακούσεις χρειάζεσαι ένα δέκτη. Ο διαλογισμός, η καθαρή εστίαση και η ανοιχτή καρδιά σε κάνουν ψυχικό δέκτη.
Με το να προσδοκάς την καθοδήγηση είναι σαν να προσθέσεις μια κεραία σ’ αυτό τον δέκτη, δυναμώνοντας έτσι τη δεκτικότητά του. Με το να την εμπιστεύεσαι είναι σαν να ακούς τη μουσική. Και με το να ενεργείς σύμφωνα με την καθοδήγησή σου είναι σαν να χορεύεις με τη μουσική, επιτρέποντάς της να σε κινητοποιήσει.
Απόσπασμα από το βιβλίο της Sonia Choquette «Η Καρδιά σου έχει δίκιο» από τις εκδόσεις Η Δυναμική της Επιτυχίας