Το Λουξεμβούργο γίνεται η πρώτη χώρα στον κόσμο, όπου οι επιβάτες θα μετακινούνται δωρεάν με τα δημόσια Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.
Την απόφαση αυτή έλαβε η κυβέρνηση του Λουξεμβούργου, στην προσπάθειά της να μειώσει την κίνηση στους δρόμους της χώρας. Εκτός όμως από αυτό, η δωρεάν μετακίνηση των επιβατών με τις δημόσιες συγκοινωνίες θεωρείται και ένα αξιοσημείωτο κοινωνικό μέτρο, αφού θα επηρεάσει το 40% περίπου των νοικοκυριών της χώρας, το καθένα από τα οποία θα έχει ένα όφελος της τάξης των 100 ευρώ το χρόνο.
Το μέτρο αυτό εφαρμόστηκε την επόμενη μέρα από την ανακοίνωσή του, εκπλήσσοντας ευχάριστα πολλούς επιβάτες. Να σημειωθεί ότι, και σε άλλες πόλεις σε όλο τον κόσμο έχει εφαρμοστεί ένα τέτοιο μέτρο, ωστόσο, είναι η πρώτη φορά που επιβάλλεται σε μια ολόκληρη χώρα.
Η κυβέρνηση του Λουξεμβούργου, οδηγήθηκε σε αυτή την απόφαση, προκειμένου να αποσυμφορήσει τους δρόμους της χώρας και κυρίως της πρωτεύουσας, από το κυκλοφοριακό πρόβλημα που δημιουργείται κυρίως κατά τις ώρες αιχμής, αφού οι κάτοικοι του Λουξεμβούργου χρησιμοποιούν τα ΙΧ αυτοκίνητά τους για τις μετακινήσεις στην εργασία τους σε ποσοστό 47% και για τις μετακινήσεις στον ελεύθερο χρόνο τους σε ποσοστό 71%. Επιπλέον, περίπου 200.000 άνθρωποι που ζουν στη Γαλλία, τη Γερμανία και το Βέλγιο, εργάζονται στο Λουξεμβούργο και πηγαινοέρχονται με το αυτοκίνητό τους καθημερινά, εντείνοντας το κυκλοφοριακό πρόβλημα.
Διαβάστε επίσης: Αποκωδικοποιήθηκε το πλήρες γονιδίωμα του ρυζιού Μπασμάτι
Αν και η πρωτεύουσα της χώρας, η πόλη του Λουξεμβούργου, έχει κατασκευάσει δίκτυο μέσων μαζικής μεταφοράς και μάλιστα έχει δημιουργήσει και δίκτυο τραμ, ωστόσο, σύμφωνα με το επιβατικό κοινό, το δίκτυο, δεν καλύπτει ακόμη τις ανάγκες τους και θα χρειαστούν κάποια επιπλέον χρόνια προκειμένου να συνδεθούν και άλλα μέρη με την πόλη, όπως είναι το αεροδρόμιο.
Από την άλλη μεριά, οι εργαζόμενοι στα μέσα μαζικής μεταφοράς ανησυχούν για τις επιπτώσεις που μπορεί να έχει το μέτρο, στις θέσεις εργασίας τους. «Όλοι οι εργαζόμενοι στα μέσα μαζικής μεταφοράς ανησυχούν. Δεν είναι ξεκάθαρη η κατάσταση» δηλώνει εργαζόμενος.
Από τις πωλήσεις των εισιτηρίων μέχρι τώρα, καλυπτόταν το 8% του κόστους του συστήματος των μεταφορών, που υπολογίζεται στα 500 εκατομμύρια ευρώ, ένα κενό που καλείται να καλύψει το Υπουργείο Οικονομικών.