Τα θετικά ψυχολογικά χαρακτηριστικά του πορτοκαλί
Το πορτοκαλί φτιάχνεται από το κόκκινο και το κίτρινο – που σημαίνει ότι συνδυάζει δύο από τα ψυχολογικά βασικά, το ένα που συνδέεται με τη σωματική διάσταση (κόκκινο) και το άλλο με τα συναισθήματα (κίτρινο).
Το κίτρινο, όπως έχουμε δει, μεταδίδει χαρά, κέφι και αισιοδοξία. Οι θετικές ιδιότητες του κόκκινου, ξυπνούν την ενεργητικότητα, τη δύναμη και τον ενθουσιασμό. Μαζί παράγουν ένα χρώμα που είναι ζεστό, φιλικό, ενεργητικό και ευχάριστο, το οποίο εκφράζει κάτι παιχνιδιάρικο και ανάλαφρο που μας συνδέει με το παιδί μέσα μας. Το πορτοκαλί είναι σκανταλιάρικο με την καλή έννοια και είναι το χρώμα που προκαλεί κοινωνική αλληλεπίδραση και φιλική συζήτηση. Είναι το χρώμα που εκφράζει την αφθονία.
Τα αρνητικά ψυχολογικά του πορτοκαλί
Το υπερβολικά πολύ πορτοκαλί και/ή σε λάθος τόνο, μπορεί να εκφράσει το αντίθετο: να δείχνει παιδαριώδες, ρηχό, χοντροκομμένο και φτηνό.
Οι πολλές αποχρώσεις του πορτοκαλί
Μερικοί από τους πιο ζεστούς τόνους του πορτοκαλί είναι το ροδακινί, το βερμίλιον, της κολοκύθας, το σομόν, το βερικοκί, και το καμένο πορτοκαλί.
Ένα ψυχρό πορτοκαλί είναι το περσικό πορτοκαλί. Οι ψυχολογικές ιδιότητες που εκφράζονται εξαρτώνται από την ένταση του χρώματος. Το αίσθημα που βιώνεις όταν κοιτάζεις ένα έντονο, φωτεινό πορτοκαλί θα είναι διαφορετικό από αυτό που νιώθεις μπροστά σε ένα απαλό πορτοκαλί.
Διαβάστε επίσης: Η επίδραση του πράσινου, μπλε και μωβ χρώματος στο σπίτι μας
Επειδή οι απατηλοί τόνοι του πορτοκαλί πολλές φορές περιέχουν μια μικρή ποσότητα ροζ, εκφράζουν επίσης τον ρομαντισμό με έναν αισθησιακό τρόπο.
Το πορτοκαλί σε δράση
Τι αισθάνεστε όταν βλέπετε μια επιχείρηση να χρησιμοποιεί το πορτοκαλί χρώμα;
Ας δούμε, για παράδειγμα, δύο πολύ διαφορετικές εταιρείες: τη χαμηλού κόστους και κεφάτη easyjet και την πολυτελή Hermes.
Δεν είναι παράξενο που μια αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους επέλεξε ένα φωτεινό, ζωηρό πορτοκαλί. Προξενεί το θετικό αίσθημα της επάρκειας (όλοι μπορούν να πάνε διακοπές με την easylet!) και εκπέμπει φιλικότητα, εξυπηρέτηση και προσβασιμότητα. Ωστόσο, αν η εμπειρία σας όταν πετάξετε με την easylet δεν αντιστοιχεί με τις θετικές ιδιότητες του χρώματός της, το μήνυμα αυτό μπορεί να μπερδευτεί και να αρχίσετε να νιώθετε τις αρνητικές ιδιότητες του πορτοκαλί.
Το πορτοκαλί δεν είναι κανονικά ένα χρώμα που θα συνέδεε κανείς με μια φίρμα πολυτελείας. Αλλά, μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο, το μοναδικό χαρτόνι που υπήρχε για να κατασκευάσει η Hermes τα κουτιά της ήταν σε πορτοκαλί χρώμα. Μη θέλοντας να χάσει την αναγνωρισιμότητα του σήματός της, η Hermes έχει διατηρήσει το χρώμα αυτό. Ο συγκεκριμένος τόνος του πορτοκαλί έχει επίσης πολύ μαύρο μέσα του και παραπέμπει σε παραδοσιακές αξίες και σε μια αίσθηση ποιότητας.
Απόσπασμα από το βιβλίο της Karen Haller “Το Μικρό Βιβλίο των Χρωμάτων από τις εκδόσεις Διόπτρα