Πως μας επηρεάζουν οι μικρές και μεγάλες αλλαγές του facebook

pos-mas-epireazoun-mikres-megales-allages-facebook

Με το νέο έτος του 2018 το facebook έχει σκοπό να μειώσει τις πληρωμένες δημοσιεύσεις – διαφημίσεις και να δώσει έμφαση περισσότερο στις κοινοποιήσεις μεταξύ φίλων και συγγενών. Αν και οι προθέσεις του Ζούκερμπεργκ ακούγονται πράγματι αγνές,  η αλήθεια είναι ότι η εταιρεία κοινωνικής δικτύωσης με περισσότερους από 2.000.000.000 χρήστες παγκοσμίως, δέχεται πιέσεις από τη διεθνή κοινότητα για μείωση των ψευδών ειδήσεων:

«Έχουμε δεχθεί αντιδράσεις από την κοινότητά μας ότι το δημόσιο περιεχόμενο -οι αναρτήσεις από εταιρείες, επώνυμες εμπορικές μάρκες και μέσα ενημέρωσης- εξοβελίζουν τις προσωπικές στιγμές μας, οι οποίες μας οδηγούν να συνδεόμαστε περισσότερο μεταξύ μας», δηλώνει ο Ζούκερμπεργκ, στο BBC και στο πρακτορείο Reuters.

Τόνισε πως πρωταρχικός σκοπός του του Facebook οφείλει να είναι η ευτυχία των ανθρώπων. «Με αυτές τις αλλαγές υποθέτω πως θα μειωθεί ο χρόνος που οι άνθρωποι περνάνε στο Facebook, όμως σίγουρα θα γινει πολύ πιο ποιοτικός».

Ο Ζούρκεμπεργκ είχε υποσχεθεί ότι το 2018 θα «διορθώσει» το Facebook και η μείωση επαγγελματικών και viral δημοσιεύσεων είναι ένα από τα πρώτα βήματα προς αυτή την κατεύθυνση. «Η εστίασή μας δεν είναι πλέον να σας βοηθά το Facebook να βρείτε σχετικό με σας περιεχόμενο, αλλά να έχετε περισσότερες κοινωνικές επιρροές που θα έχουν νόημα για εσάς», έγραψε στον τοίχο του. Επίσης κοινοποίησε ότι ακολουθούν και άλλες αλλαγές μέσα στους επόμενους μήνες.

«Πρόκειται ασφαλώς για βαρυσήμαντη αλλαγή για τους οι εκδοτικούς οργανισμούς, καθώς θα έχουν πλέον πολύ λιγότερες ειδήσεις τους να ξεπηδούν στο news feed», δήλωσε η Λάουρα Χάζαρντ Όουεν του Εργαστηρίου Δημοσιογραφίας Νίμαν του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ.

Τις ανησυχίες του εκφράζει για τον νέο αλγόριθμο του Facebook ο Γκάμπριελ Καν από τη Σχολή Επικοινωνίας και Δημοσιογραφίας Ανενμπεργκ του Πανεπιστημίου της Νότιας Καλιφόρνιας που δήλωσε ότι η ανακοίνωση του Ζούκερμπεργκ «αποτελεί ξεκάθαρη παραδοχή» πως το Facebook διαθέτει σημαντική δύναμη επηρεασμού της υγείας της κοινωνίας. Προειδοποίησε επίσης ότι οι αλλαγές και οι νέες προτεραιότητες μπορεί τελικά να φέρουν ακόμη μεγαλύτερη διαστρέβλωση στην ενημέρωση των χρηστών: «Πρέπει να υπάρξει δημόσιος διάλογος για τις αξίες που θα εφαρμοσθούν στο νέο αλγόριθμο του Facebook» δήλωσε.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ, in.gr

 

 

Ενδιαφέροντα σεμινάρια και μαθήματα