Ως δελτίο τύπου μας ήρθε για τις σχολικές εκδρομές που διοργανώνονται από τώρα και στο εξής σε όλη την Ελληνική επικράτεια. Μα δε μπορέσαμε να μη θαυμάσουμε την αρμονία και την ισορροπία της Κιβωτού Κορογώνα και να μη σκεφτούμε κι ένα διήμερο απόδρασης και για… μεγαλύτερους μαθητές!
Η εξαιρετική του τοποθεσία, μόλις μισή ώρα πριν τη Μονεμβάσια και δίπλα στις διαμαντένιες παραλίες της Λακωνίας μαζί με το μεράκι και την ειρηνική αλλά και οικολογική διάθεση των ανθρώπων που το έφτιαξαν, το καθιστά έναν προορισμό που συνδυάζει γνώση, ιστορία, εξοχή, ήλιο και θάλασσα.
Γράφουν: “Ένα μέρος πάνω στον πλανήτη μας που σέβεται και υπηρετεί τους ρυθμούς της Φύσης και τους πόρους της γης, την Ειρήνη και τις πανανθρώπινες αξίες, τη βιωματική & ολιστική μάθηση, την απλότητα, εμπνέεται από τη Δημιουργία και ό,τι αυτή ενορχηστρώνει και εργάζεται για την αρμονική συνύπαρξη, την περιεκτική δικαιοσύνη, την αειφορία, την αλληλεγγύη, το κοινοτικό πνεύμα, τη συμμετοχή, τον ενεργό πολίτη.”
Οι δράσεις του για τα παιδιά είναι γεμάτες γνώση και φαντασία!
Οφέλη προς τα παιδιά (και τους εκπαιδευτικούς!)
1. Εμπειρία και γνώση για διατροφική και ενεργειακή αυτάρκεια καθώς και αγνή, αειφόρο, χαμηλού κόστους και ενέργειας, υψηλής διατροφικής αξίας παραγωγή τροφής.
2. ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων μέσα από τη σύνδεση της αειφόρου συμπεριφοράς με την αλληλεγγύη και το κοινοτικό πνεύμα.
3. Παιχνίδι θησαυρού, παρατήρησης και καταγραφής στο κτήμα – φύλλο εργασίας (φυσική περίφραξη, προέλευση και διαχείριση νερού, κτίσματα, κομποστοποίηση, διατήρηση άγριων ποικιλιών, συνύπαρξη ειδών, πεζούλες, χρήση πέτρας, κλίση εδάφους, ηλιακή ενέργεια, επαναχρησιμοποίηση, ελαχιστοποίηση οικολογικού αποτυπώματος, αρχές αεικαλλιέργειας/permaculture).
4. Δραστηριότητα προσανατολισμού και συντονισμός με την ενορχήστρωση των όντων της Φύσης και των λεπτομερειών του κτήματος και των εγκαταστάσεών του – ανάθεση μικρού σχεδίου δράσης προσαρμοσμένου στις παιδαγωγικές ανάγκες της κάθε ομάδας.
5. Ενεργοποίηση των αισθήσεων και ενθάρρυνση της αποκλίνουσας σκέψης και του δημιουργικού συνδυαστικού συλλογισμού, υποστηριζόμενου από την παρατήρηση και σοφούς – συχνά λιγότερο φανερούς στην πρώτη ματιά – μηχανισμούς της Φύσης.
6. Αναγνώριση βοτάνων, δέντρων, συγκαλλιεργειών και συζήτηση για τα θρεπτικά συστατικά φυτών (χαρουπιές, άγριες ελιές, σπαράγγια, βότανα κ.λπ.) και άλλες ευεργετικές τους ιδιότητες (σύσταση εδάφους, περίφραξη, άνεμος, φυσική λίπανση, μικροκλίμα, πληθυσμοί εντόμων κ.λπ.)
7. Φύτευση σπορόφυτων ή/και σπόρων της Κιβωτού ανάλογα με την εποχή της επίσκεψης.
8. Δημιουργίες land art καλλιτεχνικών έργων στο κτήμα με υποστήριξη συνεργάτη μας – εικαστικού καλλιτέχνη.
9. Εξοικείωση ((προβολές, πειραματισμός με υλικά) με τα στάδια δημιουργίας κτισμάτων φυσικής δόμησης γενικά και συγκεκριμένου οικήματος στο κτήμα με τον αχυροπηλό (straw-clay), ως μιας από τις τεχνικές φυσικής δόμησης.
10. Παιχνίδια/δραστηριότητες αλληλεγγύης, ειρηνικής διάδρασης και σύνδεσης της αειφορίας με την αλληλεγγύη σε συντονισμό από έμπειρους στην βιωματική/ολιστική μάθηση και Εκπαίδευση για την Ειρήνη παιδαγωγούς.
11. Δημιουργία ομαδικού εικαστικού έργου με αποτύπωση συναισθημάτων και εμπειριών, ως ενθύμημα για το εκάστοτε σχολείο (Η ομάδα λαμβάνει το έργο μαζί της με την αποχώρησή της από το κτήμα.)
12. Απόδοση παραδοσιακών σπόρων στην ομάδα για δημιουργία φυτών στο σπίτι ή/και στο σχολείο τους, με την επιστροφή των παιδιών και εκπαιδευτικών στη βάση τους.
13. Συμμετοχή μαθητών σε διαγωνισμό παραμυθιού.