Ένα στοιχείο που δείχνει ότι αναδύεται μεγαλύτερη κοινωνική συνοχή είναι ο τρόπος με τον οποίο μεγάλες επώνυμες εταιρείες μεταστρέφουν την εστίαση του μάρκετινγκ από τις ίδιες στη θετική συνεισφορά τους στον κόσμο.
Ο αριθμός των διαφημιστικών στον τελικό του Super Bowl που είχαν μηνύματα αγάπης και εγκαρδιότητας ήταν μεγάλη έκπληξη για μένα.
Η αλυσίδα καταστημάτων λιανικής πώλησης Target γνώρισε απρόσμενη δημοσιότητα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης χάρη στην ειλικρινή πράξη καλοσύνης ενός υπαλλήλου της. Όταν ένας νεαρός έφηβος σταμάτησε σε ένα κατάστημα της εταιρείας για να αγοράσει μια γραβάτα για μια συνέντευξη εργασίας, ένας υπάλληλος του καταστήματος βρήκε τον χρόνο όχι μόνο να βοηθήσει τον νευρικό νεαρό να φορέσει τη γραβάτα του αλλά και να του δείξει πώς πρέπει να γίνεται σωστά μια χειραψία και πώς να τα καταφέρει σε κάποιες δύσκολες ερωτήσεις που θα του έκαναν στην συνέντευξη.
Αυτή η ειλικρινής στιγμή αποτυπώθηκε σε βίντεο και μετά διαδόθηκε στο διαδίκτυο, προκαλώντας τεράστια εντύπωση. Αυτή η απλή πράξη – και η δημοσιότητα που πήρε – ήρθε κι έδεσε τέλεια με το διαφημιστικό μότο των καταστημάτων: «Να περιμένεις περισσότερα και να πληρώνεις λιγότερα, καθημερινά στα Target».
Ο γκουρού του μάρκετινγκ Simon Mainwaring, συγγραφέας του βιβλίου We First (Εμείς πρώτα), σχολίασε τα εξής: «Τίποτα δεν έχει μεγαλύτερη απήχηση στο σημερινό κοινό των μέσων κοινωνικής δικτύωσης από μια αυθεντική πράξη καλοσύνης. Εάν πρέπει να κρατήσουμε ένα πράγμα από αυτό το περιστατικό (των καταστημάτων Target), αυτό είναι ότι μια αυθεντική, απλή πράξη καλοσύνης έχει την ίδια – ή ίσως και μεγαλύτερη – απήχηση από οποιαδήποτε τεράστια καμπάνια πολλών εκατομμυρίων δολαρίων».
Διαβάστε επίσης: Η δύναμη του να λέμε “έναν καλό λόγο”, χωρίς λόγο
Όλο και περισσότερες εταιρείες εστιάζουν πλέον σε μάρκετινγκ ειδικού σκοπού, αφού τα κοινωνικά ζητήματα και η καλύτερη υγεία είναι σημαντικά στη γενιά των μιλένιαλ και άλλους καταναλωτές.
Όποια κι αν είναι τα κίνητρα αυτών των εταιρειών, που προσπαθούν να πουλήσουν τα προϊόντα τους, αναγνωρίζουν εντούτοις διαρκώς όλο και περισσότερο ότι οι πελάτες θέλουν να αισθανθούν ειλικρινή στοργή, αφοσίωση και καλοσύνη – και ότι αυτές οι αξίες της καρδιάς είναι μια κοινωνική τάση που αναδύεται.
Όλοι κερδίζουμε κάτι από αυτή τη συνειδητοποίηση.
Φυσικά και υπάρχουν πολλά ακόμη να γίνουν, είναι όμως ανάγκη να εκτιμήσουμε αυτές τις επιλογές των εταιρειών – αλλά και τον εαυτό μας για τα βήματα που κάνουμε προκειμένου να αναβαθμίσουμε και τις δικές μας συμπεριφορές σε προσωπικό επίπεδο.
Απόσπασμα από το βιβλίο «Η Νοημοσύνη της Καρδιάς» από τις εκδόσεις Η Τέχνη της Ζωής