Η συμμετοχή σε δραστηριότητες yoga και ενσυνειδητότητας στο σχολείο βοήθησε αγχωμένους μαθητές της τρίτης δημοτικού να βελτιώσουν την ψυχική και συναισθηματική τους υγεία, σύμφωνα με μια νέα έρευνα από το Πανεπιστήμιο Tulane, που δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό Psychology Research and Behavior Management.
Οι ερευνητές εργάστηκαν σε ένα δημόσιο σχολείο της Νέας Ορλεάνης, ώστε να καταφέρουν να προσθέσουν την ενσυνειδητότητα και τη yoga στο ήδη υπάρχον πρόγραμμα που απευθύνεται σε μαθητές που χρειάζονται συμπληρωματική στήριξη.
Οι μαθητές της τρίτης δημοτικού που αξιολογήθηκαν με συμπτώματα άγχους στην αρχή του σχολικού έτους χωρίστηκαν τυχαία σε δύο ομάδες.
Η ομάδα ελέγχου που αποτελούταν από 32 μαθητές έλαβε τη συνηθισμένη φροντίδα κατά τις ώρες της συμπληρωματικής στήριξης, που συμπεριλάμβανε συμβουλευτική και άλλες δραστηριότητες, που κατηύθυνε ένας σχολικός, κοινωνικός λειτουργός.
Η ομάδα παρέμβασης που αποτελούταν από 20 μαθητές συμμετείχε σε μια μικρή ομάδα με δραστηριότητες yoga και ενσυνειδητότητας για οκτώ εβδομάδες χρησιμοποιώντας ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα (Yoga Ed).
Οι μαθητές συμμετείχαν σε αυτές τις δραστηριότητες στην αρχή της σχολικής τους μέρας. Οι συνεδρίες συμπεριελάμβαναν ασκήσεις αναπνοών, κατευθυνόμενη χαλάρωση και διάφορες παραδοσιακές στάσεις yoga, κατάλληλες για παιδιά.
Οι ερευνητές αξιολόγησαν τη σχετική ποιότητα ζωής και υγείας πριν και μετά την παρέμβαση, χρησιμοποιώντας δύο ευρέως αναγνωρισμένα ερευνητικά εργαλεία.
Το Brief Multidimensional Students’ Life Satisfaction Scale-Peabody Treatment Progress Battery version χρησιμοποιήθηκε ως εργαλείο για να αξιολογήσει το βαθμό ικανοποίησης από τη ζωή και το Pediatric Quality of Life Inventory χρησιμοποιήθηκε για την αξιολόγηση των ψυχοκοινωνικών συνθηκών και της συναισθηματικής ευεξίας στην αρχή, στη μέση και στο τέλος της έρευνας.
«Η παρέμβαση βελτίωσε την ψυχοκοινωνική και συναισθηματική ποιότητα ζωής στους μαθητές, σε σύγκριση με τους συμμαθητές τους, που έλαβαν τη συνηθισμένη φροντίδα», ανέφερε η κύρια ερευνήτρια Alessandra Bazzano, βοηθός καθηγητή των Επιστημών της Συμπεριφοράς και της Παγκόσμιας Κοινοτικής Υγείας από το Πανεπιστήμιο Tulane.
«Ακούσαμε επίσης από τους δασκάλους για τα οφέλη της χρήσης της yoga στην αίθουσα διδασκαλίας και εκείνοι ανέφεραν ότι χρησιμοποιούν πια τη yoga συχνότερα κάθε εβδομάδα στην τάξη μετά και την επαγγελματική ανάπτυξη αυτού του του είδους της παρέμβασης».
Οι ερευνητές στόχευσαν στους μαθητές της τρίτης δημοτικού, επειδή αποτελεί μια κρίσιμη εποχή μετάβασης για τους μαθητές του δημοτικού σχολείου, όπου οι ακαδημαϊκές προσδοκίες αυξάνονται.
«Οι πρότερες εργασίες μας βρήκαν ότι πολλά παιδιά εξέφρασαν αισθήματα άγχους στην Τρίτη τάξη, αφού η δουλειά μέσα στην τάξη γίνεται προοδευτικά πολυπλοκότερη», πρόσθεσε η Bazzano. «Ακόμα και τα μικρότερα παιδιά βιώνουν πολύ στρες και άγχος, ειδικά πριν και κατά τη διάρκεια των τεστ».