Τα 3 Κλειδιά για την Ολιστική Θεραπεία της Κατάθλιψης

Τα 3 Κλειδιά για την Ολιστική Θεραπεία της Κατάθλιψης

Η κατάθλιψη βρίσκεται σε τεράστια έξαρση σε ολόκληρο τον πλανήτη, όπως και η συνταγογράφηση των αντικαταθλιπτικών χημικών φαρμάκων που ελάχιστα μπορούν να προσφέρουν, όσον αφορά την αληθινή αντιμετώπισή τους.

Από την οπτική της Ολιστικής θεραπευτικής, το να παίρνουμε φάρμακα για την κατάθλιψη σημαίνει ότι απλά σκεπάζουμε τις αληθινές αιτίες της, χωρίς να προσφέρουμε λύσεις και πόσο μάλλον θεραπεία.

Διαβάστε επίσης: Η νευροεπιστήμη αποκαλύπτει ότι η ευγνωμοσύνη αλλάζει τη μοριακή δομή του εγκεφάλου

Τι τη δημιουργεί;

Έλλειψη ενέργειας, έλλειψη ενδιαφέροντος ή χαράς για τη ζωή, αισθήματα αναξιότητας, μέχρι κρίσεις πανικού, όλα αυτά είναι σημάδια της κατάθλιψης. Θυμός, οργή, λύπη, μνησικακία και κάθε συναίσθημα που έχουμε την τάση να αποφεύγουμε ή να θάβουμε κάτω από το χαλί, μπορεί να ενεργοποιήσει την κατάθλιψη.

Όμως κάτω από αυτά τα συμπτώματα υπάρχει μια αφθονία ενέργειας και αγάπης για τη ζωή, που περιμένει να απελευθερωθεί.

Η κατάθλιψη είναι το αποτέλεσμα επίμονης καταπίεσης συναισθημάτων. Όταν πιέζετε κάτι ή κρύβετε κάτι μέσα σας, αυτό έχει την τάση να κολλάει και να γίνεται στάσιμο. Η θεραπεία τελείται με την απελευθέρωσή του και όχι με το μασκάρεμά του με χημικά ψυχοφάρμακα.

Αντιμετώπιση

Υπάρχουν 3 κύρια κλειδιά για την ολιστική θεραπεία της κατάθλιψης. Κάντε τα ΟΛΑ μαζί για να έχετε την πλήρη φόρμουλα της αντιμετώπισής της. Σώμα, Νους και Ψυχή μαζί:

Κίνηση (σώμα) – Χρειάζεστε κίνηση. Φυσική, συναισθηματική και κοινωνική για να κάνετε την ενέργεια να ρέει μέσα στον οργανισμό σας. Όταν η ενέργεια αυτή βρίσκεται σε κίνηση θα βρείτε πολύ δύσκολο να παραμείνετε σε κατάθλιψη.

Συγκέντρωση (νους) – Βλέπετε το ποτήρι σας μισοάδειο ή μισογεμάτο; Το να αλλάξετε την οπτική της συγκένρωσής σας, επιτρέπει τη φυσική ροή της ενέργειας. Όσο πιο πολύ ο νους συγκεντρώνεται σε κάτι που είναι αρνητικό, τόσο πιο πολύ καταθλίβονται τα συναισθήματά σας.

Νόημα (ψυχή) – Με σκοπό να βρείτε νόημα στη ζωή σας, χρειάζεστε να δώσετε και να μοιραστείτε αυτά που έχετε ή που δημιουργείτε και να δείτε τη μεγαλύτερη εικόνα που βρίσκεται πίσω από τον κόσμο σας, ότι δηλαδή ο κόσμος πραγματικά σας χρειάζεται.

Ολιστική θεραπεία

Τι «πρέπει» να αποφύγετε κα τι «πρέπει» να κάνετε;

Αν καταφέρετε να αναμίξετε όλα αυτά τα θεραπευτικά «όπλα» σε καθημερινή βάση, θα πετύχετε σημαντικά αποτελέσματα στην άρση της κατάθλιψής σας. Θυμηθείτε να έχετε υπομονή. Κάθε μέρα ένα μικρό ή ένα μεγάλο βήμα θα κάνει σύντομα τη διαφορά.

Αυτά που «πρέπει» να αποφύγετε

ΣΩΜΑ

  • Έλλειψη άσκησης
  • Το να περνάτε πολύ ώρα μόνοι
  • Το να τρώτε μεγάλες ποσότητες επεξεργασμένων τροφών
  • Το να στερείτε τον εαυτό σας από τροφή και άνεση – η στέρηση πραγμάτων ενδυναμώνει την κατάθλιψη
  • Το να περνάτε πολύ χρόνο μέσα στο σπίτι

ΝΟΥΣ

  • Το να παρακολουθείτε πολύ τηλεόραση ή ταινίες, εκτός αν αυτές σας ανεβάζουν τη διάθεση
  • Το να κρίνετε τον εαυτό σας ή τους άλλους
  • Το να σκέφτεστε πολύ αντί να νιώθετε
  • Το να σκέφτεστε για τον εαυτό σας αρνητικά ή συνεχώς να αναμοχλεύετε μέσα σας το πόσο καταθλιπτικοί αισθάνεστε
  • Το να παίρνετε φάρμακα ή να πίνετε αλκοόλ

ΨΥΧΗ – ΠΝΕΥΜΑ

  • Έλλειψη σκοπού ζωής ή νοήματός της
  • Έλλειψη αλλαγής «Κάθε μέρα τα ίδια και τα ίδια»
  • Το να θέλετε πραγματικά να κάνετε κάτι αλλά να μην επιτρέπετε στον εαυτό σας να το κάνει
  • Το να είναι η ζωή σας πολύ εύκολη, να έχετε πάρα πολλές ανέσεις και να μην έχετε κάτι με το οποίο να εργάζεστε ή να κοπιάζετε.
  • ‘Ελλειψη φίλων και το να παραμένετε σε καταστάσεις που δεν σας επιτρέπουν να αναπτυχθείτε.

Αυτά που «πρέπει» να κάνετε

ΣΩΜΑ

  • Φυσική κίνηση και άσκηση
  • Συναισθηματική αποφόρτιση. Κλάψτε, γελάστε ή φωνάξτε
  • Δώστε και πάρτε φυσική επαφή. Κάντε ένα μασάζ ή δώστε μια αγκαλιά.
  • Τρώτε ζωντανές τροφές, πλούσιες σε αντικαταθλιπτικά συστατικά Β6, Ω3 κλπ.
  • Μειώστε την έκθεσή σας σε τοξίνες. Χρησιμοποιήστε φυσικά προϊόντα
  • Σιγουρευτείτε ότι εκτίθεστε στο φως του ήλιου για τουλάχιστον 10 λεπτά ημερησίως

ΝΟΥΣ

  • Εστιάστε στα θετικά θέματα και περιβάλλετε τον εαυτό σας με θετικούς ανθρώπους
  • Κοινωνικοποιηθείτε με φίλους και συναντήστε νέους ανθρώπους
  • Βεβαιωθείτε ότι δεν κοιμάστε ούτε πάρα πολύ, ούτε πολύ λίγο
  • Γράψτε τις σκέψεις σας σ’ ένα ημερολόγιο κάθε μέρα, βγάλτε τες από το νου σας και βάλτε τες στο χαρτί

ΨΥΧΗ – ΠΝΕΥΜΑ

  • Βρείτε κάτι που αγαπάτε, οτιδήποτε και πηγαίνετε κάντε το, μέχρι να βρείτε το επόμενο πράγμα που αγαπάτε και μετά το επόμενο κοκ
  • Δώστε κάτι από τον εαυτό σας – βγείτε έξω και συμπαρασταθείτε εθελοντικά σε άλλους ή σε κάποιον φίλο σας
  • Βρείτε έναν δάσκαλο ή μέντορα, κάποιον που θαυμάζετε και που αντιμετωπίζει με αποτελεσματικότητα τα προβλήματά του
  • Νιώστε ευγνωμοσύνη για τουλάχιστον 3 πράγματα κάθε μέρα
  • Συνδεθείτε με τη φύση, με όμορφα μέρη, ζώα ή φυτά.

Απόσπασμα από το βιβλίο του Μιχάλη Ροδόπουλου «Ψυχοσωματικές Ασθένειες οι αιτίες και η αντιμετώπισή τους» από τις εκδόσεις ΔΙΟΝ

3K Shares
Share
Tweet
WhatsApp
Share
Email