Όταν κάποιος αναφέρεται σε πολύ σημαντικές δεξιότητες που πρέπει κάποιος να έχει σε ένα εργασιακό περιβάλλον, τότε το μυαλό μας, τις περισσότερες φορές, πηγαίνει σε ειδικές γνώσεις, όπως πολύ καλή γνώση στο χειρισμό προγραμμάτων, υπολογιστών ή οργανωτικές ικανότητες και ου το καθ’ εξής.
Ωστόσο, φαίνεται πως, μερικές δεξιότητες, όπως είναι η διαπραγμάτευση, η προσαρμοστικότητα, η διατήρηση καλών σχέσεων κτλ ή ακόμη και η διαχείριση του άγχους που μας δημιουργείται κατά τη διάρκεια της μέρας μας στη δουλειά, είναι πολύ πιο σημαντικές για την επιτυχία ενός «ηγέτη».
Ευθύνη
Ο σωστός ηγέτης (αλλά και κάθε καλός εργαζόμενος) αναλαμβάνει την ευθύνη του ρόλου του σε οποιαδήποτε εργασία και εάν καλείται να κάνει, στο εργασιακό του περιβάλλον. Η υπευθυνότητα ενός εργαζομένου δείχνει πως ενδιαφέρεται για τη δουλειά που κάνει, ενδιαφέρεται για το αποτέλεσμα που θα παραδώσει αλλά και ως αποτέλεσμα, ενδιαφέρεται για το μέλλον της εταιρίας ή του οργανισμού που εργάζεται.
Ηγεσία
Ακόμη και αν δεν έχουμε ηγετικό ρόλο στη δουλειά, οι ηγετικές ικανότητες μπορούν να μας βοηθήσουν να κάνουμε τη δουλειά μας καλύτερα και να χτίσουμε μια καλύτερη εικόνα του επαγγελματικού μας περιβάλλοντος.
Το να είσαι ηγέτης δεν είναι μόνο το να λες στους άλλους τι να κάνουν αλλά το να μπορείς και να τους πείσεις πως οι ιδέες σου είναι άξιες για να τους δώσουν μια ευκαιρία, είναι το να έχεις την ικανότητα να παρουσιάζεις μια εικόνα του εαυτού σου που είναι άξια εμπιστοσύνης και ενδιαφέρουσα. Η ηγεσία, έχει επίσης να κάνει, με το να μπορείς να κάνεις τους υπόλοιπους εργαζομένους να ολοκληρώνουν τις δουλειές τους καλύτερα: ένας καλός ηγέτης, είναι ο τύπος του ανθρώπου που είναι εξαιρετικά υποστηρικτικός και βγάζει τον καλύτερο εαυτό των ανθρώπων γύρω του.
Επικοινωνία
Αν και φαίνεται ιδιαίτερα απλό, το να ακούμε, είναι μια πολύ σπάνια και δύσκολη δεξιότητα. Η πεποίθηση πως όλοι απλώς περιμένουν τη σειρά τους για να μιλήσουν, είναι απόλυτα σωστή και ιδιαίτερα στο εργασιακό περιβάλλον. Όμως, αν μπορέσουμε να βάλουμε το εγώ μας στην άκρη και να ακούσουμε στην πραγματικότητα το τι έχουν να πουν οι συνομιλητές μας, βοηθά ιδιαίτερα στο να χτίσουμε ένα υγιέστερο περιβάλλον μεταξύ των συναδέλφων μας, αλλά βοηθά και εμάς τους ίδιους, καθώς με αυτόν τον τρόπο μπορούμε να ξεχωρίσουμε ποιος είναι πραγματικά ικανός ώστε, να συνεργαστούμε μαζί του.
Συναισθηματική νοημοσύνη
Το λεγόμενο EQ είναι ένα από τα πιο σημαντικά skills στη συγκεκριμένη λίστα. Είναι τόσο σημαντικό διότι, το να μπορούμε να κατανοήσουμε απόλυτα τα δικά μας συναισθήματα, και το κατά πόσο παίζουν ρόλο στη λήψη των αποφάσεών μας, μπορεί να μας φανεί ιδιαίτερα χρήσιμο. Το να καταλαβαίνουμε το πότε είμαστε τόσο φοβισμένοι, στεναχωρημένοι, ή θυμωμένοι όσο είμαστε στη δουλειά μας, βοηθά να μην παίρνουμε λάθος αποφάσεις λόγω των συναισθημάτων μας.
Το να λύνουμε τα προβλήματα
Εντάξει, το να μπορούμε να λύνουμε προβλήματα, είναι σχετικά εύκολο. Το να μπορούμε να λύνουμε όμως σοβαρά προβλήματα ό,τι και να συμβαίνει, είναι κάτι που βοηθά πολύ στη δουλειά μας. Δημιουργούμε το αίσθημα της εμπιστοσύνης αλλά αποπνέουμε και μια αυτοπεποίθηση που είναι ιδιαίτερα επιθυμητή, στους χώρους εργασίας.