Τα παιδικά ροφήματα με πρόσθετα γλυκαντικά αποτελούσαν το 62% των πωλήσεων για το 2018

Τα παιδικά ροφήματα με πρόσθετα γλυκαντικά αποτελούσαν το 62% των πωλήσεων για το 2018

Τα ροφήματα με φρούτα και τα αρωματισμένα νερά που περιέχουν πρόσθετα σάκχαρα και / ή γλυκαντικά με χαμηλή περιεκτικότητα σε θρεπτικά συστατικά, κυριαρχούσαν στις πωλήσεις ροφημάτων προοριζόμενων για παιδιά το 2018, που αποτελούν το 62% των συνολικών πωλήσεων ποτών για παιδιά αξίας 2,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων, σύμφωνα με το Children’s Drink FACTS 2019, μια νέα έκθεση του Κέντρου για την πολιτική τροφίμων και της παχυσαρκίας Rudd στο Πανεπιστήμιο του Κοννέκτικατ.

Αντίθετα, η έκθεση που χρηματοδοτήθηκε από το Ίδρυμα Robert Wood Johnson, διαπίστωσε ότι τα πιο υγιεινά ροφήματα, όπως ο χυμός 100%, αντιπροσώπευαν μόλις το 38% των πωλήσεων ροφημάτων για παιδιά, το συγκεκριμένο έτος. Η έκθεση διαπίστωσε επίσης ότι οι εταιρείες δαπάνησαν 20,7 εκατομμύρια δολάρια για να διαφημίσουν τα ποτά των παιδιών με προστιθέμενα σάκχαρα το 2018, κυρίως σε παιδιά κάτω των 12 ετών.

Ορισμένες εταιρείες έχουν αναπτύξει ροφήματα που μπορεί να είναι πιο υγιεινά για τα παιδιά, όπως οι χυμοί και τα μείγματα νερού που δεν περιέχουν πρόσθετα γλυκαντικά και οι εταιρείες αυτές έχουν αρχίσει να διαφημίζουν τα προϊόντα τους σε γονείς και παιδιά, λένε οι ερευνητές. Ωστόσο, οι κοινές απαιτήσεις σχετικά με τη διατροφή και οι εικόνες των φρούτων σε συσκευασίες ζαχαρούχων ποτών φρούτων και αρωματισμένων υδάτων δυσκολεύουν τους γονείς να εντοπίζουν εύκολα τα υγιεινά ποτά για τα παιδιά τους.

Διαβάστε επίσης: Η καλύτερη διατροφή για το 2019 σύμφωνα με τους εμπειρογνώμονες

Οι εταιρείες ροφημάτων έχουν πει ότι θέλουν να αποτελέσουν μέρος της λύσης για την παχυσαρκία στην παιδική ηλικία, αλλά συνεχίζουν να πωλούν ποτά γλυκισμένα με ζάχαρη απευθείας σε μικρά παιδιά μέσω τηλεόρασης και μέσα από πακέτα σχεδιασμένα για να προσελκύσουν την προσοχή τους στα καταστήματα”, δήλωσε η Jennifer L. Harris, Ph.D., MBA, συγγραφέας της μελέτης.

Δεν πρέπει να είσαι διατροφολόγος για να καταλάβεις αν ένα προϊόν είναι υγιές για το παιδί σου“, δήλωσε η Maria Romo-Palafox, Ph.D., RD, συγγραφέας της μελέτης και επίκουρος καθηγητής Διατροφής και Διαιτολογίας στο Πανεπιστήμιο του Saint Louis.

Οι ετικέτες στις συσκευασίες κάνουν τα ποτά των παιδιών να φαίνονται υγιεινά, αλλά δεν υπάρχει τρόπος να γνωρίζουμε ποια από αυτά έχουν πρόσθετα σάκχαρα ή γλυκαντικά χαμηλών θερμίδων που υπάρχουν στις ετικέτες. Πρέπει να διαβάσετε τον πίνακα στοιχείων για τις διατροφικές πληροφορίες στο πίσω μέρος και πρέπει να γνωρίζετε τα ονόματα των γλυκαντικών χαμηλών θερμίδων, όπως το κάλιο acesulfame και η σουκραλόζη, για να συνειδητοποιήσετε ότι βρίσκονται στο προϊόν “, πρόσθεσε.

Αυτή η έκθεση ακολουθεί μια δήλωση συναίνεσης που δημοσιεύθηκε το Σεπτέμβριο από εμπειρογνώμονες για την υγεία και τη διατροφή που συνιστούσαν στα παιδιά κάτω των 5 ετών να μην καταναλώνουν ποτά με προστιθέμενα σάκχαρα ή γλυκαντικά χαμηλών θερμίδων και ότι θα έπρεπε να καταναλώνουν περιορισμένες ποσότητες φυσικού χυμού 100%.

Οι παραγωγοί ροφημάτων έχουν πραγματοποιήσει κάποια πρόοδο στην ανάπτυξη και διαφήμιση υγιεινών ποτών για παιδιά.

Περισσότερες εταιρείες πωλούν πλέον unsweetened μίγματα χυμού-νερού, τα οποία είναι πιο υγιεινά από τα γλυκά ποτά παιδιών και περιέχουν μόνο χυμό και νερό. Η πλειοψηφία τους περιέχει λιγότερες από 50 θερμίδες/συσκευασία.

Ωστόσο, οι εταιρείες συνέχισαν να προωθούν ευρέως, τα γλυκά ποτά παιδιών και πολλά από αυτά είχαν υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη, παρά τις δηλώσεις περί υγείας.

Τα παιδιά ηλικίας 2 έως 11 ετών είδαν περισσότερες από διπλάσιες τηλεοπτικές διαφημίσεις για παιδικά γλυκά ποτά παρά για ποτά για παιδιά χωρίς πρόσθετα γλυκαντικά.

Το ένα τρίτο του συνόλου των παιδικών φρούτων περιέχει 16 γραμμάρια ή περισσότερο ζάχαρης ανά μερίδα – ισοδύναμο με 4 κουταλάκια του γλυκού, το οποίο είναι περισσότερο από το ήμισυ της μέγιστης ποσότητας πρόσθετων σακχάρων που συνιστούν οι ειδικοί για τα παιδιά ανά ημέρα.

Η πρωτοβουλία διαφήμισης για τα τρόφιμα και τα ποτά των παιδιών (CFBAI) – το εθελοντικό πρόγραμμα αυτορρύθμισης της βιομηχανίας – θα πρέπει να καθορίσει πρότυπα διατροφής που να συμμορφώνονται με τις συστάσεις των εμπειρογνωμόνων στον τομέα της υγείας.

Για παράδειγμα, τα ποτά με προστιθέμενα σάκχαρα και / ή γλυκαντικά χαμηλής θερμιδικής αξίας δεν πρέπει να διαφημίζονται απευθείας στα παιδιά.

Πηγή

Ενδιαφέροντα σεμινάρια και μαθήματα