Πώς μπορούμε να αντιμετωπίσουμε τα άτομα που δεν συμπαθούμε και τόσο;

Πώς μπορούμε να αντιμετωπίσουμε τα άτομα που δεν συμπαθούμε και τόσο;

Μια φίλη κάποτε σχεδόν όλη νύχτα παραπονιόταν σε όποιον την άκουγε για έναν συνάδελφό της, τον οποίο προφανώς δεν συμπαθούσε καθόλου.

Στην περιγραφή της κυριαρχούσαν λέξεις όπως «αντιπαθητικός», «πεισματάρης» και «μη συνεργάσιμος». Καθώς η βραδιά προχωρούσε και το κρασί έρεε, η γλώσσα που χρησιμοποιούσε για να περιγράψει την αντιπάθειά της γι’αυτό το άτομο γινόταν όλο και πιο πλούσια. Και σίγουρα δεν μπορώ να την επαναλάβω δημοσίως.

Κάθε παρέμβαση από κάποιον της παρέας που μπορεί να έλεγε ότι ο συνάδελφός της θα πρέπει να είχε και κάτι συμπαθητικό, το μόνο που κατάφερνε ήταν να πυροδοτεί ακόμα περισσότερο μίσος. Το γενικό συμπέρασμα ήταν ότι αυτός ο τύπος δεν θα έμπαινε σύντομα στη χριστουγεννιάτικη λίστα της.

Διαβάστε επίσης: Τριάντα στοιχεία που χαρακτηρίζουν ένα χειριστικό άτομο

Μπορεί να ταυτίζεστε με αυτή την ιστορία. Παρόλο που δεν είναι αναπόφευκτο, είναι πολύ πιθανόν κάποια στιγμή στη ζωή σας να γνωρίσετε κάποιον με τον οποίο δεν ταιριάζετε αλλά είναι υποχρεωτικό να τον συναναστρέφεστε. Είτε είναι μια αδιάκριτη, ανακατώστρα πεθερά είτε ένας δύσκολος συνάδελφος, όσο ικανοποιητικό κι αν είναι να τον κοροϊδεύετε κα να τον κακολογείτε στους άλλους, ένα απλό γεγονός παραμένει.

Πάντα θα πρέπει να βρίσκετε τρόπο να αντιμετωπίζετε αυτές τις αναπόφευκτες συναντήσεις. Και στην περίπτωση της φίλης μας, τις δυσάρεστες συνέπειες του μεθυσιού!

Τι μπορείτε, λοιπόν, να κάνετε αν βρεθείτε σε τέτοιες συνθήκες;

Η συνήθης συμβουλή είναι να αποφεύγετε ή να αγνοείτε τέτοιους ανθρώπους. Αυτό όμως είναι συχνά πιο εύκολο στα λόγια παρά στην πράξη, ειδικά αν το εν λόγω άτομο είναι ένας συνάδελφος με τον οποίο συνεργάζεστε ή ένας πελάτης τον οποίο πρέπει να κρατάτε ευχαριστημένο.

Ευτυχώς, οι ερευνητές της πειθούς έχουν ανακαλύψει μια άλλη πιθανώς χρήσιμη στρατηγική. Είναι μια στρατηγική πολύ πιο σύνθετη από το να αποφεύγετε απλώς το εν λόγω άτομο. Απαιτεί επίσης διορατικότητα και θάρρος. Διότι απαιτεί από εσάς να αναζητήσετε κάτι συμπαθητικό στο άτομο που αντιπαθείτε. Και μετά να του το πείτε.

Ένας λόγος που αυτή η προσέγγιση, ενώ είναι αποτελεσματική, μπορεί να φαίνεται δύσκολη στην υλοποίηση, είναι ότι συνήθως δυσκολευόμαστε να κάνουμε κομπλιμέντα σε αθρώπους για τους οποίους τρέφουμε αρνητικά συναισθήματα. Μας είναι συνήθως πιο εύκολο να βρίσκουμε λόγους που υποστηρίζουν την άποψή μας παρά λόγους που την αντικρούουν.

Απόσπασμα από το βιβλίο των Noah Goldstein, Steve Martin & Robert Cialdini «Το μικρό βιβλίο του ΝΑΙ» από τις εκδόσεις Διόπτρα

Ενδιαφέροντα σεμινάρια και μαθήματα