Στη σημερινή δυναμική εργασιακή πραγματικότητα, η διαχείριση ανθρώπων δεν είναι απλά μια δεξιότητα, αλλά μια πραγματική τέχνη. Οι ηγέτες και οι μάνατζερς έρχονται καθημερινά αντιμέτωποι με ποικίλες και απρόβλεπτες συμπεριφορές των υπαλλήλων τους. Είτε πρόκειται για γκάφες, ανεύθυνες αποφάσεις ή απροσδόκητες αντιδράσεις, η ικανότητα να παραμείνεις ψύχραιμος και να μη δέχεσαι τίποτα προσωπικά είναι ζωτικής σημασίας για την επιτυχία και την ψυχική σου υγεία.
Όπως έχει πει ο διάσημος γκουρού της προσωπικής ανάπτυξης, Don Miguel Ruiz, στο βιβλίο του “The Four Agreements”, μία από τις βασικές αρχές για τη ζωή είναι: “Μην παίρνεις τίποτα προσωπικά”. Αυτή η απλή, αλλά τόσο ισχυρή φράση, μας διδάσκει ότι οι πράξεις των άλλων σπάνια έχουν σχέση με εμάς, αλλά περισσότερο με τα δικά τους συναισθήματα και σκέψεις.
Οι άνθρωποι είναι, από τη φύση τους, απρόβλεπτοι. Δεν υπάρχει τίποτα πιο απογοητευτικό για έναν μάνατζερ από το να βλέπει τους υπαλλήλους του να κάνουν ανεύθυνες ή επιπόλαιες κινήσεις, ειδικά όταν έχουν επενδύσει χρόνο και προσπάθεια στην εκπαίδευση και καθοδήγησή τους. Η αλήθεια όμως είναι ότι το να αναμένεις τελειότητα από τον καθένα είναι ουτοπικό.
Ο Simon Sinek, διάσημος συγγραφέας και ομιλητής, τονίζει τη σημασία της εμπιστοσύνης και της ασφάλειας στο εργασιακό περιβάλλον. Όπως αναφέρει στο βιβλίο του “Leaders Eat Last”, οι καλοί ηγέτες πρέπει να δημιουργούν μια ατμόσφαιρα στην οποία οι υπάλληλοι αισθάνονται ασφαλείς να κάνουν λάθη, καθώς αυτά αποτελούν μέρος της διαδικασίας μάθησης και ανάπτυξης. Ο Sinek υποστηρίζει ότι όταν οι υπάλληλοι δεν φοβούνται να κάνουν λάθη, οι σχέσεις τους με τους ηγέτες ενισχύονται, και η παραγωγικότητα αυξάνεται.
Ένας από τους βασικούς στόχους ενός ηγέτη είναι να διαχειρίζεται τις προσδοκίες του. Ο τρόπος που αντιδρούμε όταν οι υπάλληλοί μας κάνουν λάθη ή όταν η συμπεριφορά τους είναι απρόβλεπτη καθορίζει την ατμόσφαιρα του τμήματός μας ή της εταιρείας μας.
Όπως εξηγεί η Brené Brown, διάσημη ερευνήτρια και συγγραφέας, το να έχουμε τη δύναμη να δείχνουμε κατανόηση και ενσυναίσθηση είναι το κλειδί για να αντιμετωπίζουμε τέτοιες καταστάσεις. Η ευπάθεια, όπως τη χαρακτηρίζει, δεν είναι σημάδι αδυναμίας, αλλά ένα σημαντικό εργαλείο ηγεσίας. Με αυτόν τον τρόπο, οι μάνατζερς μπορούν να χτίσουν βαθύτερες σχέσεις με την ομάδα τους, δημιουργώντας μια κουλτούρα στην οποία οι εργαζόμενοι αισθάνονται κατανοητοί, ακόμη και στις πιο δύσκολες στιγμές.
Ο διαχωρισμός του επαγγελματικού από το προσωπικό είναι κρίσιμος. Όπως τονίζει ο Eckhart Tolle στο βιβλίο του “The Power of Now”, οι αντιδράσεις μας απέναντι στις πράξεις των άλλων συνδέονται με το "εγώ" μας και όχι με την πραγματική ουσία του προβλήματος. Η ικανότητα να παραμένεις συνειδητός, στο παρόν, και να μην επιτρέπεις στον εαυτό σου να αντιδρά συναισθηματικά στις συμπεριφορές των άλλων, είναι ζωτικής σημασίας για την εσωτερική μας ηρεμία και την ικανότητά μας να ηγούμεθα αποτελεσματικά.
Για να αποφύγουν οι μάνατζερς να παίρνουν τα πράγματα προσωπικά, είναι χρήσιμο να υιοθετήσουν συγκεκριμένες πρακτικές, όπως:
Αναπνοή και Παύση: Πριν αντιδράσεις σε κάτι που φαίνεται αρνητικό, πάρε μια βαθιά αναπνοή και σκέψου τη μεγαλύτερη εικόνα. Αυτό θα σου επιτρέψει να ανταποκριθείς ουσιαστικά αντί να αντιδράσεις παρορμητικά.
Επικεντρώσου στα Γεγονότα: Αντί να αφήνεις τα συναισθήματά σου να σε κατακλύζουν, εστίασε στο τι ακριβώς συνέβη και ανάλυσε το με ψυχραιμία.
Ανέπτυξε Εμπιστοσύνη: Δημιούργησε μια κουλτούρα όπου οι υπάλληλοι αισθάνονται άνετα να κάνουν λάθη και να μάθουν από αυτά.
Διατήρησε την Προοπτική: Θυμήσου ότι η συμπεριφορά των άλλων δεν είναι πάντοτε αντανάκλαση των δικών σου ενεργειών. Ο καθένας έχει τη δική του πορεία, και οι αποφάσεις του επηρεάζονται από πολλούς παράγοντες πέρα από τον έλεγχό σου.
Συμπέρασμα: Ηγεσία με Ψυχραιμία και Σοφία
Το να είσαι μάνατζερ ή ηγέτης δεν σημαίνει μόνο ότι καθοδηγείς και δίνεις οδηγίες. Αφορά και την ικανότητα να διαχειρίζεσαι τα απρόοπτα με ψυχραιμία και να μην επιτρέπεις στις απρόβλεπτες συμπεριφορές να σε επηρεάζουν προσωπικά.
Οι γκουρού όπως ο Don Miguel Ruiz, ο Simon Sinek, η Brené Brown και ο Eckhart Tolle, μας διδάσκουν ότι η αυτογνωσία, η κατανόηση και η μη προσκόλληση στα συναισθήματα είναι τα κλειδιά για αποτελεσματική ηγεσία.
Μέσα από την ψυχραιμία και την ενσυναίσθηση μπορούμε να διαχειριστούμε τις προκλήσεις που μας φέρνουν οι άνθρωποι, δημιουργώντας ένα περιβάλλον όπου οι υπάλληλοι αισθάνονται ασφαλείς να αναπτυχθούν και οι μάνατζερς μπορούν να ανθίσουν χωρίς να "τραβάνε τα μαλλιά τους".
Έλενα Αλεβιζοπούλου
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΚΑΤΑΧΩΡΗΣΕΙΣ
ΧΡΗΣΙΜΟΙ ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ
Επικοινωνία:
2111821655
info@enallaktikiagenda.gr
© 2020 enallaktikiagenda.gr all rights reserved developed by Internet Wizards
Add a review