Τρεις Έλληνες προπτυχιακοί φοιτητές του Τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών από το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο της Θεσσαλονίκης, έφτιαξαν το 2017, την ομάδα iCry2Talk.
Οι φοιτητές Ανδρέας Λουτζίδης, Αναστασία Ντράχα και Ιάσων Χατζηκώστας, υπό την επίβλεψη του καθηγητή Λεόντιου Χατζηλεοντιάδη, «αποκωδικοποίησαν» το κλάμα των μωρών σε λόγο, χρησιμοποιώντας τεχνικές βαθιάς μηχανικής μάθησης (Deep Machine Learning).
Πρόκειται για μια καινοτόμο εφαρμογή χαμηλού κόστους, που δημιουργεί επαφή ανάμεσα στο γονέα και το μωρό, μεταφράζει το αίτιο του κλάματος του μωρού και το παρουσιάζει με κείμενο, εικόνα ή φωνή.
Ένα μωρό κλαίει, συνήθως, επειδή πεινάει, πονάει, φοβάται, είναι κουρασμένο, νυστάζει κλπ.
Με δεδομένο ότι οι γονείς ή οι φροντιστές πρέπει να ανταποκρίνονται άμεσα στις ανάγκες των βρεφών ώστε εκείνα, να μην αγχώνονται, αναπτύσσοντας έτσι, υψηλά επίπεδα αδρεναλίνης και κορτιζόλης, η ομάδα της πρωτοποριακής αυτής εφαρμογής πιστεύει ότι, οι νέοι και άπειροι γονείς θα βοηθηθούν ώστε να φροντίζουν πιο αποτελεσματικά τα μωρά τους και να καλύπτουν με τον καλύτερο τρόπο τις ανάγκες τους.
Η εφαρμογή iCry2Talk θα εκπροσωπήσει τη χώρα μας, στον παγκόσμιο τελικό διαγωνισμό Global Entrepreneur Awards, που θα διεξαχθεί τον Απρίλιο του 2019, στην Κίνα.
Ο διαγωνισμός αυτός υποστηρίζει φοιτητές με επιχειρηματική δραστηριότητα από 60 χώρες, τους δίνει τη δυνατότητα να παρουσιάσουν τις επιχειρήσεις κα τις καινοτομίες τους καθώς και να δικτυωθούν με άλλους φοιτητές.
Να σημειωθεί ότι, η ομάδα iCry2Talk κέρδισε την πρώτη θέση στον περιφερειακό διαγωνισμό της Microsoft Ελλάδας, Μάλτας και Κύπρου, κατόπιν διαγωνίστηκε με τις νικήτριες ομάδες της Κεντρικής και της Ανατολικής Ευρώπης και βρέθηκε ανάμεσα στις 4 που προκρίθηκαν στον Παγκόσμιο Τελικό «Imagine Cup 2018» της Microsoft, που έλαβε χώρα τον περασμένο Ιούλιο, στο Σιάτλ των ΗΠΑ.
Στο Σιάτλ, η ομάδα των φοιτητών μας διαγωνίστηκε στους ημιτελικούς και πέτυχε να προκριθεί στον μεγάλο τελικό, κατακτώντας τη δεύτερη θέση.
Το Imagine Cup είναι ο μεγαλύτερος διαγωνισμός φοιτητικής καινοτομίας, τα τελευταία δεκαέξι χρόνια και ενθαρρύνει τους φοιτητές από όλο τον κόσμο να συνεργαστούν, αξιοποιώντας τις γνώσεις τους ώστε, να δημιουργήσουν τις δικές τους καινοτομίες.