Μαθήματα ψυχικής υγείας, ευεξίας και ευτυχίας εισάγει η Βρετανία στα σχολεία

Μαθήματα ψυχικής υγείας, ευεξίας και ευτυχίας εισάγει η Βρετανία στα σχολεία

Ένα ενδιαφέρον πρόγραμμα πρόκειται να εφαρμόσει η βρετανική κυβέρνηση, σε 370 αγγλικές σχολές, διεξάγοντας παράλληλα και μια μελέτη, η οποία θα διαρκέσει μέχρι το 2021.

Η μελέτη που θα είναι μια από τις μεγαλύτερες του είδους της στον κόσμο, θα έχει σαν στόχο της, να μελετήσει ποιες είναι οι προσεγγίσεις εκείνες που λειτουργούν καλύτερα στους νέους, σε μια εποχή που χαρακτηρίζεται από συνεχείς και τάχιστες αλλαγές.

Έτσι, οι μαθητές, εκτός από μαθηματικά, ιστορία και άλλα μαθήματα της κλασικής εκπαίδευσης, θα συμπεριλάβουν στο πρόγραμμα των σπουδών τους και ένα νέο θέμα: Την ψυχική τους υγεία.

Πώς θα γίνει αυτό; Με τη συμμετοχή εμπειρογνωμόνων ψυχικής υγείας, οι οποίοι θα διδάξουν τα παιδιά, τεχνικές χαλάρωσης, αναπνευστικές ασκήσεις και άλλες μεθόδους, που θα τα μάθουν να ρυθμίζουν τα συναισθήματά τους και γενικά, πώς να βελτιώσουν την ψυχική τους υγεία.

Ο Βρετανός γραμματέας εκπαίδευσης Damian Hinds δήλωσε ότι αν και η κοινωνία μας είναι πολύ πιο ανοιχτή σε θέματα ψυχικής υγείας, ωστόσο, ο σύγχρονος τρόπος ζωής έχει προκαλέσει πολύ πίεση στα παιδιά.

Σε ό,τι αφορά στο νέο πρόγραμμα, ο κ. Hinds πρόσθεσε ότι “τα παιδιά θα αρχίσουν να εισάγονται σταδιακά σε θέματα γύρω από την ψυχική υγεία, ευεξία και ευτυχία από την αρχή του δημοτικού σχολείου”.

Το έναυσμα για την εφαρμογή του προγράμματος αυτού έδωσε το αποτέλεσμα έρευνας που διεξήγαγε η Εθνική Υπηρεσία Υγείας της Βρετανίας, όπου διαπιστώθηκε ότι ένα στα οκτώ παιδιά στην Αγγλία, ηλικίας από 5 μέχρι 19 ετών, είχε υποστεί τουλάχιστον μία διανοητική διαταραχή κατά τη στιγμή της αξιολόγησής τους το 2017.

Η ίδια έρευνα έδειξε επίσης, αύξηση των ψυχικών διαταραχών σε παιδιά ηλικίας 5 – 15 ετών κατά 11,2% το 2017 έναντι του 9,7% το 1999.

Ένα στα 12 παιδιά παρουσίασαν άγχος ή κατάθλιψη και τα περισσότερα από αυτά ήταν κορίτσια.

Αν και το κυβερνητικό αυτό πρόγραμμα έχει δεχτεί την σκληρή κριτική από κοινοβουλευτικές επιτροπές που υποστηρίζουν ότι το πρόγραμμα εστιάζει στη διαχείριση των συναισθηματικών προβλημάτων και όχι στη πρόληψή τους, ωστόσο, η αναπληρώτρια καθηγήτρια της ψυχικής υγείας και ευημερίας των παιδιών στο Πανεπιστήμιο του Λονδίνου Δρ Jessica Deighton δήλωσε ότι η νέα αυτή πρωτοβουλία έχει σαν στόχο να προσφέρει στα παιδιά, πολύ περισσότερα από μερικές γρήγορες διορθώσεις.

«Θα προσπαθήσουμε να μειώσουμε το στίγμα κατά των προβλημάτων ψυχικής υγείας, κάνοντας το σχολικό περιβάλλον πιο ενημερωμένο σε θέματα που αφορούν την ψυχική υγεία» δήλωσε η Δρ Jessica Deighton και τόνισε ότι το πρόγραμμα δεν έχει σαν σκοπό, μόνο να κάνει τα παιδιά να αισθανθούν καλύτερα σε σύντομο χρονικό διάστημα αλλά να τα εξοπλίσει επαρκώς, για την μετέπειτα ζωή τους.

Ενδιαφέροντα σεμινάρια και μαθήματα