Μια από τις πιο χρήσιμες ανακαλύψεις μου είναι ότι υπάρχουν επαγγελματίες που σε βοηθούν να οργανώσεις το χώρο σου.
Ζήτησα τη βοήθεια ενός τέτοιου όταν η κόρη μου παντρεύτηκε και ήθελα να αδειάσω το δωμάτιό της για να το μετατρέψω σε γραφείο.
Το χάος που επικρατούσε σ’εκείνο το δωμάτιο ήταν απερίγραπτο. Η Τζορτζίνα κατέφθασε στο σπίτι μου πρωί-πρωί, έτοιμη να δώσει τη μάχη με τη σαβούρα.
Έξι ώρες αργότερα, το δωμάτιο είχε μεταμορφωθεί σε έναν καταπληκτικό χώρο εργασίας. Τα συρτάρια ήταν άδεια, στα ράφια υπήρχαν τακτοποιημένα τα ντοσιέ με τις ετικέτες τους. Τα πάντα βρίσκονταν στη θέση τους. Ήμουν ενθουσιασμένη!
Θα σου δώσω μερικές χρήσιμες συμβουλές από εκείνες που πήρα κι εγώ από την Τζορτζίνα. Θα σε βοηθήσουν να διώξεις τη σαβούρα από τη ζωή σου, εξοικονομώντας έτσι όχι μόνο χώρο, αλλά και πολύτιμο χρόνο.
1.Δημιούργησε ένα συγκεκριμένο χώρο για το καθετί.
Αν δεν ξέρεις πού ανήκει κάτι, πώς θα ξέρεις πού θα το βάλεις;
Διαβάστε επίσης: 3 τρόποι για να μυρίζουν τα ρούχα σας υπέροχα
Αν χρειαστείς αυτό το αντικείμενο κάποια στιγμή, πού θα το βρεις;
2. Αποθήκευε στον ίδιο χώρο παρόμοια αντικείμενα.
Η κατηγοριοποίηση είναι πολύ σημαντική για την οργάνωση του χώρου σου. Για παράδειγμα, βάλε όλους σου τους λογαριασμούς στο ίδιο μέρος και συγκέντρωσε όλα τα εργαλεία σε ένα καλάθι. Όταν θα χρειαστείς κάτι, θα το βρεις εύκολα.
3. Αποφάσισε τώρα.
Η περισσότερη ακαταστασία στο σπίτι δημιουργείται επειδή δεν αποφασίζεις πού πρέπει να πάει το καθετί και αν το χρειάζεσαι. Δεν έχεις χρόνο να το σκεφτείς, γι’αυτό το βάζεις κάπου πρόχειρα. Αποφάσισε τώρα αν το χρειάζεσαι και βάλ’ το στη θέση του την ίδια στιγμή.
Θα σου πάρει λίγα δευτερόλεπτα μόνο και θα σε γλιτώσει από άχρηστη σαβούρα και άσκοπες αναζητήσεις όταν χρειαστείς κάτι.
4. Πέτα αμέσως την άχρηστη αλληλογραφία.
Για την αλληλογραφία σου, χρησιμοποίησε το σύστημα ΑΠ, που σημαίνει Αρχειοθέτησέ το ή Πέταξέ το. Μην ανοίγεις καν όλα εκείνα τα διαφημιστικά φυλλάδια που μαζεύονται έξω από την πόρτα σου, εκτός και αν πραγματικά τα χρειάζεσαι.
5. Να είσαι αμείλικτη.
Αν δεν έχεις χρησιμοποιήσει ένα αντικείμενο για δύο ολόκληρα χρόνια, το πιθανότερο είναι να μην το χρειαστείς ποτέ. Αν πραγματικά θέλεις ένα οργανωμένο, τακτοποιημένο σπιτικό, πέτα το τώρα.
6. Μην αγοράζεις μηχανικά.
Πριν αγοράσεις κάτι, ρώτα τον εαυτό σου:
«Το χρειάζομαι πραγματικά αυτό;»
«Έχω χώρο να το βάλω;»
«Θα το χρησιμοποιήσω;»
«Θέλω να ξεσκονίζω και να καθαρίζω ακόμα ένα αντικείμενο;»
Φρόντισε οι αγορές σου να είναι συνειδητές. Κάποιες γυναίκες χρησιμοποιούν το σύστημα ένα μπαίνει-ένα βγαίνει. Καλή ιδέα!
7. Κόλλα τη λίστα του σούπερ μάρκετ.
Κόλλα τη λίστα του σούπερ μάρκετ σε ένα μέρος όπου όλη η οικογένεια θα τη βλέπει και θα προσθέτει ό,τι χρειάζεται στον καθένα.
Με αυτό θα αποφύγεις το άσκοπο πήγαιν’ έλα για ένα πράγμα τη φορά και θα γλιτώσεις τις συζητήσεις του είδους «Και πού ήθελες να ξέρω εγώ ότι θα πήγαινες στο σούπερ μάρκετ;»
Απόσπασμα από το βιβλίο των Fran Hewitt & Les Hewitt «Για σένα γυναίκα» από τις εκδόσεις Η Δυναμική της Επιτυχίας