Η σχέση αναπνοής και συναισθήματος – άσκηση για επίτευξη γαλήνης και ευδαιμονίας

Η σχέση αναπνοής και συναισθήματος – άσκηση για επίτευξη γαλήνης και ευδαιμονίας

Σίγουρα θα έχετε παρατηρήσει τη διασύνδεση της συναισθηματικής σας κατάστασης με την αναπνοή σας.

Κατώτερα συναισθήματα συνοδευόμενα από κατώτερες σκέψεις, όπως λύπη, θλίψη, φθόνος και κακεντρέχεια συνδυάζονται με μία εσωτερική ένταση που απαγορεύει τη βαθιά και γαλήνια αναπνοή.

Η τοξική ενέργεια των συναισθημάτων αυτών, σε περίπτωση παγιότητάς τους, επικάθονται στην περιοχή του κέντρου της καρδιάς και στους πνεύμονες.

Σε αυτήν την περίπτωση η λαϊκή σοφία χαρακτηρίζει τον άνθρωπο «σκληρόκαρδο». Ένας θλιμμένος άνθρωπος επίσης, είναι σχεδόν ακατόρθωτο να αναπνέει σωστά. Παρατηρήστε όμως τον τρόπο που αναπνέετε όταν έχετε καλή διάθεση και νιώθετε χαρά, πληρότητα και ευγνωμοσύνη για κάτι. Παρατηρήστε για λίγο την αναπνοή σας καθώς φέρνετε στο νου σας μια όμορφη ανάμνηση.

Όταν η ύπαρξή μας πλημμυρίζεται από την ενέργεια των ανώτερων συναισθημάτων και το κέντρο τη καρδιάς ανοίγει, βιώνουμε μια εσωτερική γαλήνη που συνοδεύεται από βαθιά και επίσης γαλήνια αναπνοή.

Στην κυριολεξία τότε νιώθουμε το στέρνο μας να διευρύνεται προς όλες τις κατευθύνσεις.

Διαβάστε επίσης: Η πλήρης αναπνοή των γιόγκι

Η παρακάτω άσκηση μπορεί να βοηθήσει αυτό το πολυπόθητο βίωμα να γίνει σταδιακά μια μόνιμη κατάσταση ευδαιμονίας.

-οραματιστείτε ένα πολύ λαμπερό άστρο λευκού φωτός στο κέντρο του στέρνου, στο κέντρο της καρδιάς.
-διώχνοντας κάθε άλλη αίσθηση γίνετε ένα με το κέντρο της καρδιάς, ένα με το λαμπερό λευκό άστρο.
-εκτελέστε ισόχρονη αναπνοή.
-εκτελέστε επιμήκυνση αναπνοής.
-με κάθε αναπνοή, με τη φαντασία σας, μεγεθύνετε το άστρο προς όλες τις κατευθύνσεις.
– παρατηρείστε τα θετικά συναισθήματα που αναδύονται και αφεθείτε σε αυτά.
-μείνετε όσο θέλετε σε αυτή την κατάσταση.
-συνεχίστε με απλή παρατήρηση ή διαλογισμό.

Ενδείξεις: κατάθλιψη, ψυχρότητα, σκληρότητα, εξάλειψη αρνητικών συναισθημάτων, στρες.

Οφέλη: καλλιέργεια ανώτερων συναισθημάτων, εσωτερική γαλήνη, αίσθηση ευγνωμοσύνης, ανάπτυξη διαλογιστικής ικανότητας, διάνοιξη και καλλιέργεια του ενεργειακού κέντρου της καρδιάς.

Προσοχή: μην απογοητευτείτε αν δε νιώθετε κάποια αίσθηση αλλά επιμείνετε.

Αν έχετε φορτίο λόγω κατάθλιψης ή χρόνιων αρνητικών συναισθημάτων υπάρχει περίπτωση να νιώσετε αρχικά άβολα λόγω της κάθαρσης του κέντρου της καρδιάς, αλλά μην ανησυχείτε, πρόκειται για ένα είδος θεραπευτικής όξυνσης.

Συνεχίστε την πρακτική σας ακάθεκτοι και τα συμπτώματα αυτά θα εξαφανιστούν.

Απόσπασμα από το βιβλίο του Αναστάσιου Τσίπηρα «Η τέχνη της αναπνοής» από τις εκδόσεις ΔΙΟΝ

Send this to a friend