Γιόγκα: Το 5000 ετών φάρμακο κατά του στρες

Γιόγκα: Το αρχαιότερο φάρμακο κατά του στρες

H Γιόγκα έχει ιστορία 5000 ετών και θεωρείται από πολλούς ως η παλαιότερη καθορισμένη πρακτική αυτο-ανάπτυξης. Οι μέθοδοι της κλασικής γιόγκα περιλαμβάνουν ηθικούς κλάδους, φυσικές στάσεις, έλεγχο αναπνοής και διαλογισμό. Στην πραγματικότητα, πολλές εταιρείες, σε όλο τον κόσμο, βλέπουν τα οφέλη της γιόγκα, αναγνωρίζοντας ότι οι χαλαροί εργαζόμενοι είναι πιο υγιείς και πιο δημιουργικοί με αποτέλεσμα να εντάσσουν προγράμματα γιόγκα στις εκπαιδεύσεις των εργαζομένων τους.

Πολλές μελέτες έχουν διαπιστώσει η εφαρμογή της γιόγκα το πρωί, το βράδυ, ή ακόμα και σε ένα μεσημεριανό διάλειμμα, μπορεί να ελαχιστοποιήσει το άγχος και να αυξήσει την παραγωγικότητα. Πιστεύεται ότι η γιόγκα είναι τόσο αποτελεσματική για την ανακούφιση από το άγχος, επειδή, εκτός από τα φυσικά οφέλη που προσφέρει, ενθαρρύνει την καλή διάθεση,  αυξάνει την προσοχή και ενισχύει την αυτοσυγκέντρωση.

Πως η Γιόγκα ανακουφίζει από το στρες

Πολλές από τις δημοφιλείς τεχνικές της γιόγκα που αποδείχθηκαν ότι συμβάλλουν στη μείωση του στρες  είναι:

  • Η ελεγχόμενη αναπνοή
  • Ο διαλογισμός
  • Η φυσική κίνηση
  • Η νοητική απεικόνιση
  • Το τέντωμα

Η γιόγκα, η οποία αντλεί το όνομά της από τη λέξη «yoke» που μεταφράζεται ως ζυγός ή σύνδεση κάνει ακριβώς αυτό, ενώνει το μυαλό, το σώμα και το πνεύμα.

Επιδράσεις στο σώμα

Το παρακάτω είναι μόνο μια μερική λίστα των πλεονεκτημάτων της γιόγκα:

  • Μειωμένο άγχος και στρες
  • Καλός ύπνος
  • Μειωμένα επίπεδα κορτιζόλης
  • Βελτίωση πολλών ιατρικών καταστάσεων
  • Ανακούφιση από συμπτώματα αλλεργίας και άσθματος
  • Χαμηλή πίεση αίματος
  • Βοήθεια διακοπής του καπνίσματος
  • Χαμηλότερος καρδιακός ρυθμός
  • Πνευματική ανάπτυξη
  • Αίσθηση ευεξίας
  • Μειωμένη μυϊκή ένταση
  • Αυξημένη αντοχή και ευελιξία
  • Αργή διαδικασία γήρανσης

Τι περιλαμβάνει η Γιόγκα;

Η πρακτική της γιόγκα περιλαμβάνει το τέντωμα του σώματος και το σχηματισμό διαφορετικών στάσεων, διατηρώντας ταυτόχρονα την αναπνοή αργή και ελεγχόμενη. Το σώμα χαλαρώνει και ενεργοποιείται ταυτόχρονα.

Υπάρχουν διάφορα στυλ γιόγκα, μερικά μετακινούνται πιο γρήγορα στις στάσεις, σχεδόν σαν αερόβια προπόνηση και άλλα στυλ που επιτρέπουν πιο βαθιά χαλάρωση σε κάθε στάση. Μερικά έχουν πιο πνευματική προσέγγιση, ενώ άλλα χρησιμοποιούνται καθαρά ως μορφή άσκησης.

Οφέλη

Σχεδόν ο καθένας μπορεί να δει φυσικά οφέλη από τη γιόγκα και η πρακτική της μπορεί επίσης να δώσει ψυχολογικά οφέλη, όπως μείωση του στρες και αίσθηση ευεξίας και πνευματικά οφέλη, όπως ένα αίσθημα σύνδεσης με τον Θεό ή το Πνεύμα ή ένα αίσθημα υπερβατικότητας . Ορισμένες στάσεις μπορούν να γίνουν σχεδόν οπουδήποτε και ένα πρόγραμμα γιόγκα μπορεί να διαρκέσει ώρες ή λεπτά, ανάλογα με το πρόγραμμα κάποιου.

Υπάρχουν πολλοί μηχανισμοί στη γιόγκα που επηρεάζουν τα επίπεδα στρες, που σημαίνει ότι υπάρχουν πολλοί τρόποι με τους οποίους η γιόγκα μπορεί να ελαχιστοποιήσει τα επίπεδα άγχους. Μελέτες δείχνουν ότι οι πιο αποτελεσματικοί τρόποι με τους οποίους η γιόγκα στοχεύει στο άγχος είναι η άνοδος της διάθεσής (ή η θετική επίδραση), επιτρέποντας αυξημένη προσοχή και αυξάνοντας την αυτο-συμπόνια.

Μειονεκτήματα

Η γιόγκα απαιτεί χρονική δέσμευση και συνέπεια, οπότε, θα πρέπει να επιβάλλετε έναν βαθμό αυτοπειθαρχίας στον εαυτό σας. Είναι πιο δύσκολη για άτομα με συγκεκριμένους φυσικούς περιορισμούς. Η γιόγκα καρέκλας μπορεί να είναι μια καλή επιλογή. Μερικοί άνθρωποι αισθάνονται ενσυνειδητότητα εφαρμόζοντας μερικές στάσεις. Το αίσθημα αυτό είναι κοινό και φυσιολογικό.

Επίσης, τα μαθήματα Γιόγκα μπορεί να είναι ακριβά, ωστόσο πολλά Yoga Studios, πλέον, έχουν εξορθολογήσει τις τιμές. Το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι ότι η Γιόγκα δεν είναι προσβάσιμη παντού και ειδικά στην Ελληνική επαρχία. Γι αυτό, με αφορμή την πανδημία του Κορωνοϊού, πολλά Studios προσφέρουν και θα συνεχίσουν να προσφέρουν διαδικτυακά μαθήματα και εκπαίδευση σε όλους τους ενδιαφερόμενους. Είναι ένας τρόπος που η τεχνολογία μας επιτρέπει να λύσουμε το πρόβλημα της απόστασης και να μειώσει αισθητά το κόστος τόσο για τους εκπαιδευτές όσο και για τους συμμετέχοντες.

Σύγκριση με μεθόδους μείωσης του στρες

Καθώς η γιόγκα συνδυάζει διάφορες τεχνικές που χρησιμοποιούνται για τη μείωση του στρες, μπορεί να θεωρηθεί ότι παρέχει τα συνδυασμένα οφέλη των αναπνευστικών ασκήσεων, των τεντώσεων, των προγραμμάτων γυμναστικής, της πρακτικής διαλογισμού και της νοητικής απεικόνισης, σε μία τεχνική.

Ωστόσο, για εκείνους με μεγάλους φυσικούς περιορισμούς, οι απλές ασκήσεις αναπνοής, ο διαλογισμός ή οι καθοδηγούμενες εικόνες μπορεί να είναι μια προτιμώμενη επιλογή και να παρέχουν παρόμοια οφέλη.

2K Shares
More
Share
Vibe
WhatsApp
Share